« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 23 lipca 2014 r., imieniny Bogny, Sławosza, Żelisława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Zakład mięsny JBB w Łysych wytwarza najwięcej wędlin w Polsce

Dziennie powstaje tam 250 - 300 ton produktów.
Spółka rozwija się tak szybko, że ponownie zyskała uznanie członków kapituły nagrody Dobra Firma przyznawanej przez dziennik Rzeczpospolita. Firmie JBB, której przychody w 2005 roku wyniosły 421 mln zł, daleko jeszcze do takich krajowych potentatów, jak Animex z obrotami na poziomie ponad 2 mld zł czy Grupa Sokołów - ok. 1,5 mld zł. Jednak, jak podkreśla Leszek Lenart, dyrektor do spraw marketingu, żadna firma w Polsce nie wytwarza w jednym zakładzie tyle co JBB.
W ciągu ostatnich kilku lat przedsiębiorstwo w Łysych zwiększało obroty o średnio 30 procent rocznie. Od początku 2006 roku sprzedaż JBB wzrosła o jedną piątą. - Na koniec roku nasze przychody powinny przekroczyć 500 mln zł - szacuje Leszek Lenart.
Kiedy trzynaście lat temu Józef Bałdyga zarejestrował firmę JBB, zatrudnienie znalazło w niej 16 osób, a produkcja nie przekraczała tysiąca ton wędlin rocznie. Dziś pracuje tu 1200 osób, z czego 300 dołączyło do załogi w ciągu ostatniego roku.
Firma oferuje 150 rodzajów produktów z mięsa czerwonego i białego. Słynie z ciągłego urozmaicania oferty. Co roku przygotowuje próbki nowych wędlin. Wiele z nich odrzuca, ale część trafia do sklepów rozszerzając ofertę firmy. Kilka nowości stało się hitami, jak np. mielonka tyrolska.
Produkcji nie udałoby się zwiększyć, gdyby nie inwestycje. W tym roku JBB przeznaczy na nie 20 mln zł, prawie tyle samo co w 2005 r. Najwięcej spółka wydała na urządzenia do automatycznego pakowania gotowych produktów w kartony. Ponad 90 proc. przychodów JBB wypracowuje w kraju. Jednak w ostatnich miesiącach firma zwiększyła eksport dwukrotnie. Wędliny z Łysych powędrowały za Polakami do Anglii i Irlandii.
Produktów JBB nie ma w dużych sieciach handlowych. - Dostarczamy towar do rodzimych dystrybutorów, którzy rozprowadzają go do sklepów - wyjaśnia Leszek Lenart. W firmie uważają, że współpraca z hipermarketami nie gwarantuje lojalności, którą udaje się wypracować w kontaktach z hurtowniami.

Wyświetleń: 870
 
20:25, 26.10.2006 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Brak komentarzy!

« Powrót do archiwum

Szukaj