« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Sobota, 24 czerwca 2017 r., imieniny Jana, Danuty, Janiny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Nauczyciele z Ostrołęki i powiatu będą strajkować

W piątek 31 marca nauczyciele i pracownicy szkół w całej Polsce będą strajkować. Do protestu przyłączył się także Oddział Powiatowy Związku Nauczycielstwa Polskiego w Ostrołęce, a dokładnie sześć ostrołęckich placówek oświatowych oraz trzy w powiecie.

Jak informuje Robert Chorowicz, szef lokalnych struktur ZNP w Ostrołęce będą strajkować przedszkola nr 10 i 13, Szkoła Podstawowa nr 10, Zespoły Szkół nr 3 i 5, a także Zespół Szkół Zawodowych nr 4. Z powiatu, w wyniku referendum, za przyłączeniem się do protestu zagłosowały Zespół Szkół Gminnych w Baranowie, Zespół Szkół w Łęgu Przedmiejskim, Publiczne Gimnazjum w Kadzidle.

- Strajk będzie skromny, chociaż uważam, że na warunki ostrołęckie nie mamy się czego wstydzić. Różnie do tej sprawy podchodzili nauczyciele i pracownicy placówek. W połowie szkół referendum było nierozstrzygnięte, a to oznacza, że wzięła w nim udział mniej niż połowa uprawnionych osób. Niewiele brakowało, a oba samodzielne gimnazja ostrołęckie również przystąpiłyby do protestu - mówi Robert Chorowicz.

Nauczyciele, którzy włączyli się w akcję, przychodzą w piątek 31 marca do pracy, ale nie będą prowadzili zajęć. Przez osiem godzin osoby te powstrzymają się od wykonywania swoich obowiązków. Co zatem z uczniami?

- Dyrekcje mają obowiązek zapewnić nauczanie i opiekę uczniom. Dziećmi i młodzieżą zajmą się nauczyciele, którzy nie biorą udziału w strajku - informuje szef lokalnych struktur ZNP.

Akcja wymierzona jest przeciwko reformie w systemie edukacji. Według organizatorów nowe prawo oświatowe odbije się na spadku zatrudnienia, szczególnie w gminach, pogorszeniem warunków pracy oraz ogólnym chaosem.

- ZNP od początku podkreślał, że reforma jest źle przygotowana - mówi Robert Chorowicz.

Piątkowy protest będzie już kolejnym organizowanym w Ostrołęce. W 2008 roku odbył się dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Miał jednak znacznie mniejszy wymiar niż tegoroczny.

Wyświetleń: 14020
 
12:16, 28.03.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

PiSuardessa
10:48, 28.03.2017 r.
Brawo grono pedagogiczne! To już ostatnie podrygi #podlejzmiany
kaktus
10:54, 28.03.2017 r.
To są, zapewne następstwa "konsultacji społecznych", które u Pani minister wyglądały tak, że "co sobie pogadacie, to Wasze, a ja i tak wiem lepiej" - tak PiSiory słuchają suwerena, na którego powołują się, przy każdej, nawet najgłupszej okazji - suweren był im potrzebny wyłącznie do zdobycia władzy, którą kupili za 500+, a które, za kilka lat, doprowadzi do całkowitej zapaści systemu zdrowotnego i emerytalnego.
11:02, 28.03.2017 r.
Niech się wezmą Ci nauczyciele do roboty, ja swoją byłą Panią od polskiego ciągle widuje na Facebooku i nic nie uczy tylko przegada całą lekcję o bzdurach zamiast wziąć się do roboty. Najpierw nieuczą a potem się dziwią że ich uczniowie słabo piszą testy gimnazjalne. To się tyczy głównie Gimnazjum w Goworowie i całe patologiczne grono nauczycielskie. I właśnie wielu takich nauczycieli zniszło przyszłość wielu uczniom. Niech ktoś wreszcie zrobi z nimi porządek​.
11:04, 28.03.2017 r.
Grupa zawodowa o przywilejach z PRL-u (karta nauczyciela) i bardzo dobrymi płacami w porównaniu z innymi zawodami-szeregowymi stanowiskami administracyjnymi tak w sektorze publicznym jak i prywatnym.
ale urwał
11:24, 28.03.2017 r.
Nauczyciele to strasznie zmanierowana i roszczeniowa grupa społeczna,oczywiście nie wszyscy. Weźcie się lepiej do roboty i nie dajcie manipulować POdejżanym mętom i karierowiczom również spod znaku ZNP.
do Gość
11:30, 28.03.2017 r.
Obwiniasz nauczycieli bo słabo Ci egzamin gimnazjalny poszedł? Może to Ty weź się do roboty to nie będziesz widywał tak często swojej pani od polskiego i lepiej będzie Ci szło w nauce.A tak serio, niektórzy nauczyciele są jacy są i faktycznie nie potrafią zainteresować ucznia przedmiotem, ale to nie jest usprawiedliwienie słabych wyników egzaminu.
Potężny Narkoman
11:38, 28.03.2017 r.
Złota robota, ale im zawsze źle
ja
11:43, 28.03.2017 r.
Zagonić to towarzystwo do roboty po 8 godz. jak każdy inny pracownik! Zabrać kartę nauczyciela i wolne oprócz urlopu!
11:50, 28.03.2017 r.
Kto bronił zostać nauczycielem?
Ja popieram a wcale nie jestem nauczycielem.
OLO
11:55, 28.03.2017 r.
nie dość że pracują pewnie z 9 miesięcy w roku, to jeszcze protesty.
Nie ma kogo uczyć - nie ma roboty - PROSTE
skutek
11:55, 28.03.2017 r.
ZNP komunistyczny pomiot. Zdaje się, że jak wprowadzano gimnazja to też protestowali.
kaktus
12:13, 28.03.2017 r.
Ludzie, poczytajcie swoje komentarze - chyba wasi nauczyciele, faktycznie nie zasługiwali nawet na te grosze, które zarabiają.

Gość, z 13:02, jak widać Twoja nauczycielka od języka polskiego, faktycznie poświęcała Ci zbyt mało czasu, a może miałeś status dyslektyka, bo na to wskazuje Twój wpis.

Niestety, wszystkich zasad pisowni, trudnego języka ojczystego, nie da się włożyć łopata do głowy - czytajcie, jak najwięcej czytajcie, ale nie w Internecie, gdzie powiela się błędy językowe, bez żadnej kontroli, ale literaturę oraz prasę, bo tam, przynajmniej, zachowane są zasady poprawnej polszczyzny.

Przypomnijcie sobie:
"Pamiętaj, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa".
12:16, 28.03.2017 r.
Hah. Egzamin gimnazjalny zdałem całkiem dobrze i studiuję teraz na najlepszej uczelni w polsce, więc dużo własnego wysiłku musiałem w to włożyć, ale tych nauczycieli tam z Goworowa nie trawię są bardzo leniwi. Dopiero nauczyciele w liceum byli super i zależało im przede wszystkim na uczniom. Nawet w liceum, było co wy robicie w gimnazjum na tym polskim że wy podstaw nie znacie i tak z każdego przedmiotu. Ps w gimnazjum zostały omówione tylko dwie lektury.
L
12:17, 28.03.2017 r.
toć to komentują sami nieudacznucy życiowi , żeby nie Ci nauczyciele głą..bie jeden z drugim to nawet byś kaliwsze na klawiaturze stukał na chybił trafił
Janek
12:18, 28.03.2017 r.
Reforma musi być - może to kilka osób pozbawić pracy ale nie można żałować róż gdy płoną lasy.
Mnie zwalniali z pracy kilka lat temu, nikt nie protestował. A tutaj wszyscy płaczą a to może okazja spróbować sił w innej branży...
Józef
12:39, 28.03.2017 r.
pisia władza nie ma wykształconych kadr i skutki tego doskonale widać, próbują iść po najmniejszej linii oporu typu: kłopoty z młodzieżą - to zlikwidujemy im nauczanie i kłopotu nie będzie
były uczeń
12:47, 28.03.2017 r.
oj Panie Robercie lepiej weź się Pan za oprowadzanie wycieczek. Zdaje się, że ma Pan zdolności i uprawnienia ku temu. Jeśli chodzi o samą reformę, to prawda jest taka że chodzi Wam tylko o własne tyłki. Macie w nosie nasze dzieci i jakiś tam chaos w oświacie. Ja nie płaczę i protestuję kiedy mnie pogonią z roboty, tylko szukam następnej. Czy nauczyciel jak podejmuje pracę, to dostaje dożywotnią gwarancję zatrudnienia ?
kamil
12:48, 28.03.2017 r.
Sami nie wiedzą czego chcą!! Zawsze im mało :angry:
akk
12:50, 28.03.2017 r.
Brawo za odwagę, większość nauczycieli po prostu jest zastraszonych i boi się:-(.
123
12:56, 28.03.2017 r.
Ja nie będę strajkować, chociaż ta reforma jest wprowadzona chaotycznie, bez przemyślenia, nie podoba mi się. Dlaczego dzieci z obecnej 4,5,6 klasy mają być poszkodowane, bo nie zrealizuję podstawy programowej. Gdy zejdą się dwa roczniki w szkołach średnich dopiero będzie płacz i lament, jak nie będzie miejsc wolnych dla naszych asów. Jednakże dopiero za rok lub dwa odczujecie tę reformę, gdy dzieci będą chodzić na zmiany. W małych szkołach wiejskich dopiero okaże się, co się będzie działo, bo nie będzie dobrze wyposażonych pracowni przyrodniczych, wójtów na pewno nie będzie stać na pobudowanie boisk wielofunkcyjnych, wyposażenie nowych sal komputerowych, jak te dzieci mają się rozwijać. Nauczyciele nie strajkują dlatego, że nie chce się im pracować, albo są źle opłacani, tu chodzi o sposób wprowadzania tej reformy, to wy nie dajcie się zmanipulować i włączcie myślenie.Nigdy nic dobrego nie wyniknie z tak pochopnie podejmowanych decyzji. Najbardziej ucierpią dzieci okresu przejściowego :angry:
Mural
13:04, 28.03.2017 r.
Po mojej dzisiejszej, koleżeńskiej rozmowie z koleżanką organizującą strajk, szefową związku w szkole: MEN nie zaprzeczył stawianym przez związek zarzutom, że: bibliotekarzy etc. MEN traktuje jak nie-nauczycieli, podwyżki będą sfinansowane w ramach tego samego budżetu tak: likwidacja 13 tek, dodatków wyrównawczych kłamliwie przez media nazywanymi inaczej / w mojej szkole od lat już nie są wypłacane, tak jest ... świetnie/, wypłat świadczeń urlopowych i socjalnych.

Na stawiane jasno pytania przez związek- MEN NIE ZAPRZECZYŁ, a wypisał epopeję, publikowaną wszędzie, jakie świetne ma zamiary, nikt nie straci pracy, przecież ... /np. polonista/ n-l może się przekształcić np. w doradcę zawodowego... i co tam jeszcze.
Dyletanctwo, głupota, wręcz dywersja w szkole. Świetna zmiana. Nie wiem, ilu z nas, po wiecznych rewolucjach, jej już nerwowo nie przeżyje. Znam wiele osób uczących po zażywaniu leków na uspokojenie./cytat z Biblioteki w szkole
Nauczyciel
13:14, 28.03.2017 r.
Rząd zapewniał że nie będzie zwolnien w gimnazjach niech poprostu po szkołach się przejedzie i zobaczy rzeczywistość. Braki etatów i jeżdżenie po kilku szkołach by mieć z pół etatu. Mam nadzieję że ten pis przegra następne wybory i gimnazja wrócą
Ja
13:22, 28.03.2017 r.
Jak powstawały gimnazja i z kolei nauczycielom podstawówek brakowało godzin to też się nikt nie martwił więc zło powraca ze zdwojoną siłą i dobrze teraz Wy polatajcie po kilku placówkach by mieć etat ja strajkuję☺
Rodzic
13:55, 28.03.2017 r.
A co z innymi szkołami?
Do ja
13:58, 28.03.2017 r.
Nie rozumiem tej zajadłości, przedstawiciele wszystkich innych zawodów trzymają się razem, a nauczyciele tego nie potrafią, :sad:
Anka PiSanka
14:04, 28.03.2017 r.
Do PiSuardessa @ 12:48, kaktus @ 12:54,

Dzień dobry!

Drogie chłopaki-słodziaki, nie podnicajta tak się, nie toczta piany z pyszczków, bo nic wam to nie da. Patrzajta: dzień długi, pogoda przecudna, słońce wesoło rozświetla ziemię, ptaszki tkliwie uskuteczniają godowe trele, modra Narew rączo toczy swe przeczyste wody do Wisły... Miast denerwować się na "podłą zmianę", idźta chłopcy na piwo, albo chociaż na krótki, niezobowiązujący spacerek...Taki spacerek na pewno pozytywnie wpłynie na skołatane przez PiSiorów wasze nerwy..


Wiosenne buziaczki dla was... :smile:
kaktus
14:31, 28.03.2017 r.
Ktoś, kto chce się zainteresować tematem, wystarczy jak posłucha tych, którzy potrafią to wyliczyć z kalkulatorem w ręku, od samorządowców, nie tych pseudo, jak w Ostrołęce, ale tych, którzy nie stawiają sobie, za punkt honoru, przytakiwanie wszystkiemu, co wymyślą ich PiSiorscy przedstawiciele, ale tych, którzy potrafią liczyć i jakby tego nie robili, po przedstawicieli szkolnictwa, to nijak nie wychodzi im to, co baje Pani minister, która przy podpisywaniu ustawy, maiła taka minę, jakby "skwarkę lizała", a kolejne delegacje przedstawicieli "suwerena", odsyłała z kwitkiem, bo ona jest "najmundrzejsza" i wie "najlepij".
Ja
14:37, 28.03.2017 r.
Okiem godzin siedzieć w pracy i jeszcze nie zapłacą bez sensu. Chorowicz i ZNP gdzie było we wrześniu październiku a teraz po co?
PiSuardessa
14:42, 28.03.2017 r.
@ankapisanka
Wojtusiu nie pije alkoholu, na spacery chodzę, a moje skolatane nerwy uspokoi tylko delegalizacja pisu jako organizacji przestępczej. Może nawet, wtedy gdy wreszcie wyladujesz za kratami razem z resztą pisowskich zdrajcow, otworzę szampana (oczywiście bezalkoholowego).
kaktus
14:49, 28.03.2017 r.
W kwestii tego, za co sprzedaliście PiSowi Polskę, obejrzyjcie sobie na YouTube, wystąpienie posła Kukiz 15, Rafała Wójcikowskiego, jak w ołówkiem w ręku wylicza bezsens programu 500+, jak pokazuje czarno na białym, że ten program, to jedynie wyborcza kiełbasa, którą trzeba było zapewnić, nawet w tak idiotyczny sposób - włos się na głowie jeży.

Przez te prawie 1,5 roku swoich rządów, nie zrobili nic, co można by pochwalić - kompletnie nic, czyli null, absolutne zero.
asd
15:10, 28.03.2017 r.
W podstawówce Pani od angielskiego wolała rozmawiać o swojej córce i modzie zamiast uczyć angielskiego.
Pani od matematyki w gimnazjum, wyjaśniła temat na jednym przykładowym zadaniu, pytała czy wszyscy rozumieją, jak ktoś się zgłosił że nie rozumie słyszał że to jego problem albo Pani ignorowała takie osoby. Oczywiście cała klasa czy to na sprawdzianie czy kartkówce miała 1. Nie ważne było to że ktoś chce się nauczyć i się stara....
Szkoła średnia miałam 5 nauczycielek od angielskiego i każda czego innego wymagała. Brak nauczycielki brak zajęć po 2 tygodnie. I każda miała pretensje do nas, że mamy jakiś temat nieprzerobiony. Był jeden taki przedmiot na którym nauczyciel nie prowadził lekcji, ale za to zajmował się swoją firmą.

Uważam że należy się wziąć za tą całą edukację.
Wojtek
15:27, 28.03.2017 r.
Mam nadzieje ze zachowanie tych "nauczycieli" zostanie potepione.

Czyli ja np tez moge przyjsc do mojej pracy i przesiedziec 8h i plakac jaki jest zle?
Anka PiSanka
15:36, 28.03.2017 r.
Do kaktus @ 16:49,

Łaskawy jesteś, miły chłopaku, dla wrednej czeredy PiSiorskiej, pisząc, iż "przez te prawie 1,5 roku swoich rządów, nie zrobili nic, co można by pochwalić - kompletnie nic, czyli null, absolutne zero". Absolutne zero - powiadasz!?
Ja jestem bardziej surowa dla antydemokratycznych, autorytarnych rządów Prawa i Sprawiedliwości. Uważam, iż rządy PiSiorów to kompletne nic, czyli null - absolutne minus zero, minus zero... Pojmujesz? Minus zero!... Dobrze tak PiSiorom przebrzydłym...

Pa, monszeri...
Krzyś
15:45, 28.03.2017 r.
PROSTA ZASADA NIE ZAZDROŚĆ NIKOMU PRACY I PIENIĘDZY RÓB TO CO ON,NIE WYPOMINAJ I NIE PŁACZ JAK CI ŻLE.A ZMIAN W SZKOLNICTWIE DLA SAMYCH ZMIAN I CHĘĆ POKAZANIA ŻE COŚ SIĘ ROBI I ŻE KTOŚ BĘDZIE ZA TO BIŁ BRAWO IDIOTYZM DO KWADRATU.A MOŻE PRZY OKAZJI TEJ PSEUDO REFORMY KATECHECI(KSIĘŻA)PRZRSXLI NA GARNUSZEK EPISKOPATU I WATYKANU?
taka prawda
15:45, 28.03.2017 r.
Nauczyciele mają super pracę? - trzeba było się uczyć i zostać nauczycielem. Kto tobie bronił? Nauczyciele mają duże pensje? - no, bez żartów! Jak na ludzi po studiach to kiepska płaca. Płaczą bo mogą być zwolnienia? Zawsze mogą pracować w innych zawodach.
Hmm
15:45, 28.03.2017 r.
Dziwne, że wszyscy narzekają na 500+ a każdy komu się należy idzie, składa wniosek i cieszy się pieniedzmi. Skoro narzekacie to nie wyciagajcie łap po kasę i czekajcie na powrót poprzedników którzy też dla społeczeństwa nic nie zrobili. Poza podniesieniem podatków oczywiście.
Oburzona
16:46, 28.03.2017 r.
Nauczyciele, dlaczego nie potraficie się zjednoczyć. Może by jednak walczyć z biurokracją, ciągłym chaosem, zmianami nazw przedmiotów, zmianami podręczników, ścieżkami edukacyjnymi, ewaluacjami, projektami bezsensownymi pisanymi do szuflady itp itede... Al takiego chaosu , jaki kroi się teraz jeszcze nie było! Nawet jeśli strajk nie przyniesie pożądanego skutku, trzeba pokazać, że coś jest jednak nie tak. Rodzice zrozumieją nieco później, ale nauczyciele już wiedzą. Nie chodzi tylko o pieniądze, chociaż niektórzy boją się stracić nawet stówę! STRAJUJĘ
.CD
16:51, 28.03.2017 r.
Ci, którzy piszą o ośmiu godzinach w szkole, nie mają bladego pojęcia, co to znaczy. Ci zaś, których nauczyciele na lekcji załatwiali swoje sprawy albo opowiadali bez związku z tematem, mają rację. Niestety, jak wszędzie, bywa, że n-le nie najlepiej wykonują swoją pracę, jednak to zdecydowany margines.
olo
16:53, 28.03.2017 r.
pisuardesa,kaktus,rebeliant.Na Ciamajdan :laughing:.Kosy na sztorc,i pokazcie pisowi kto tu rzadzi... :laughing: :laughing: :laughing:.A przy okazji i na smartfona mozna do puszek nazbierac.jak nic sie przyda... :tongue: :tongue:
Oburzona
16:53, 28.03.2017 r.
Ach te literówki. Oczywiście miało być STRAJKUJĘ! Żegnaj stówo, witaj osiem godzin!
mewa
17:20, 28.03.2017 r.
nauczyciele to życiowi nieudacznicy ,ciągle im tylko mało i mało .Najmądrzejsi na świecie,bez ambicji
#&#
17:42, 28.03.2017 r.
Jak widzę jak się zachowują dzieci i jak pogięte są nadgorliwe mamusie to współczuję nauczycielom.
W życiu nie chciałabym być nauczycielem !
Niektóre mamusie bodaj same by w ławkę usiadły, są upierdliwe i zawsze wiedzące lepiej.
nauczyciel
17:51, 28.03.2017 r.
Do mewy..a kim jesteś aby oceniać to o czym nie masz pojęcia. Zapraszam na lekcje wszystkich tych, którzy tak "ujadają". Przygotujcie się do lekcji,potem będziecie nauczać i w tym czasie przez 5 godz będzie was oglądać i oceniać przynajmniej 150 osób - co mówisz, jak jesteś ubrana,jak mówisz. W tym czasie musisz też znosić fanaberie uczniów a potem rodziców bo jak to uczeń chodzi do szkoły i nic nie umie... A dlaczego bo nic nie robi.... Po 5 godz przychodzisz do domu, wyjmujesz stosy sprawdzianów, wypracowań. Czasem musisz dawać lekcje bo nie starcza do pierwszego. ( PO 34 LAYACH PRACY 2700 - NAUCZYCIEL DYPLOMOWANY) I TAK DALEJ I TAK DALEJ .
Do mewa
17:57, 28.03.2017 r.
Wygląda na to, że zazdrościsz nieudacznikom. Jaki zawód wykonujesz? Co Ci się udało? Odpowiedz.
Wojtek
18:04, 28.03.2017 r.
Do nauczyciel:

Zawsze moznabylo isc na ambitniejsze studia. Narzekacie na prace ale ktos zmusil kogos do takiej pracy?
Inne szkoły?
18:06, 28.03.2017 r.
Inne szkoły wymiękły i pracują normalnie. Według mnie żenada. Nie można bać się własnego cienia. A może chodzi o utratę kasy za dzień strajku. No, bogaci nauczyciele, żal Wam 1/31- wszej z miesiąca? Zawady ?!!! - strach czy pazerność?
Ja
18:06, 28.03.2017 r.
Obsmarowaliscie lekarzy, urzędników, policjantów, Pani z biedronki też się kiedyś dostało, nie mówiąc o jadkach WO I WOS, a kim jesteście? Co sobą reprezentujące? Widać po wpisach, że poziom inteligencji poniżej przeciętnej więc i zazdrości dużo bo jak nic nie można to chociaż popluć anonimowo.
Walka
18:11, 28.03.2017 r.
Brawo 6*Ostrołęka. Brawo Łęg, Kadzidło, Baranowo (bez Solidarności)!
Inż.
18:13, 28.03.2017 r.
2700 to mało na rękę? To idź za 1500 zł za.....ć do fabryki na zmiany stojąc na nogach non-stop.
zdziwiony
18:14, 28.03.2017 r.
Naprawdę jestem zażenowany tym, że tylko kilka szkół się odważyło na strajk. A co z resztą nauczycieli? Co z nauczycielami gimnazjów? To chyba oni mają najwięcej do stracenia.
Dla strajkujących ogromny szacunek. Powodzenia.
ja
18:19, 28.03.2017 r.
nudni jesteście z tym krytykowaniem nauczycieli, temat ich pracy to był zawsze temat zastępczy, wystarczyło tylko coś napisać o podwyżkach i już szum medialny,co tak naprawdę interesuje was, czy strajkują, czy nie? każdy niezadowolony rodzic może stworzyć swój program, powiedzmy nowatorski, i uczyć swoje pociechy w domu
Do inż.
18:20, 28.03.2017 r.
Ale Tobie się chyba uczyć nie chciało, to musisz za...ć fizycznie. Masz rację, że nie za 1500, co najmniej tyle co dyplomowany n. powinni Ci zapłacić.
Britni
18:26, 28.03.2017 r.
Wspaniale, że likwidują gimnazja ... Kiedyś chodziło się normalnie do 8 klas i było bardzo dobrze . Naprawdę wielu rodziców uważa tak samo jak ja... A nauczyciele niepotrzebnie aferzą ... Zwłaszcza w Kadzidle .
Publiczne Gimnazjum w Kadzidle
18:30, 28.03.2017 r.
A jak wójt nam zamknął pięć szkół w gminie, to my się cieszyliśmy, a dziś jestem se dyrektorem w gimnazjum.
Do Britni
18:34, 28.03.2017 r.
Jeśli masz dzieci w wieku szkolnym, to przekonasz się. Twoja szkoła (ośmioklasowa) nie jest w niczym podobna do obecnej szkoły. Chcesz, by dziecko siedziało do piętnastego roku życia w Kadzidełku? Kiedy zobaczy Ostrołękę?
Hauran
18:59, 28.03.2017 r.
Małe sprostowanie - nie tylko nauczyciele ZNP przystępują do strajku; niezrzeszeni również podejmą protest przeciw zmianie dla samej zmiany, która niczego nie poprawia, a jedynie stwarza bałagan.
hoho
19:03, 28.03.2017 r.
Pisza tu niektórzy o manipulacji władz, że całe społeczeństwo dało sie im zmanipulować, co za lemming Broniaża to napisał? To ja sie pytam cóz ZNP prze tyle lat wywalczyło dla nauczycieli? jesli nic znaczy wszystko było super za czasów PO. Nie przeszkadzło że płace były i sa na poziomie sprzątaczek w banku a papirologi i bzurnych regulacji przybywało z roku na rok. To ZNP nie przeszkadzało. Tearz mienią sie obrońcami, tylko czego?
Każdy z czytelników ma prawo do własnej oceny.
POzdrawiam
NARODOWIEC
19:31, 28.03.2017 r.
Niech sobie ta bolszewia znp-nowska wyjdzie na ulicę i nie wraca. tam ich miejsce. Jak może nauczyciel politykować, zamiast uczyć! ZNP już dawno powinien być rozwiązany, tego zaś rodzaju protesty zakazane, gdyż uwłaczają godności wychowawcy i są przykładem anarchizmu - złym przykładem! - dla dzieci i młodzieży.
Do Wojtek
19:32, 28.03.2017 r.
Posiedzieć 8 godzin, ale bez wynagrodzenia. Chciałbyś?
Franciszek
19:49, 28.03.2017 r.
Jestem za kasacją gimnazjum.A nauczyciele ...jak znam kilkoro którzy są w moim wieku 30+ niech lepiej nie uczą dzieci bo i im samym nie szło w szkole najlepiej.
az
19:52, 28.03.2017 r.
Popieram likwidację gimnazjum.
Mam nadzieję, iż zapowiedzi minister potwierdzą się i większość nauczycieli znajdzie pracę w szkołach.
Osobiście uważam, że ZNP walczy tylko z obecną władzą (na zasadzie wszyscy przeciw PiS), a nie z reformą.Wymownym jest, iż drugi związek Solidarność nie poparł strajku, a jak pamiętam to potrafią strajkować gdy dzieje się krzywda.
Ps. Pozdrowienia dla obecnego szefa ZNP od dawnego ucznia z "metalówki".
n-l
20:18, 28.03.2017 r.
Nie wszyscy n-le strajkują, bo ten strajk nic nie zmieni, już za późno, mleko się wylało, nie ma sensu, i fakt strata pieniędzy, i Ci mądrzy nie strajkują, bo niewiele zarabiają, i szkoda dniówki i dzieci bez opieki w tym dniu.
Xyz
20:22, 28.03.2017 r.
Potracenie z pensji i zero premii do oonca roku szkolnego plus nagana za niewypelnianie obowiozkow. Tak dziala urzednik, moze se zrobic protest bo i tak go nikt nir wyrzuci, jak by prywatnie pracowali to by ktos i na zbity ryj wywalil i na mysl ze beda musieli szukac pracy, jakiejs ciezkiej gdzie nie beda se mogli kawki robic co chwile i powiedzic ze dzis luzna lekcja bo ma zly dzien. Banda baranie dostaje hajs za uczenie mlodych pokolen dzieci, poza tym ze program jest zly, to ta banda i tak nie potrafi niczego nauczyc, znaczy wiekszosc, bo wiekszosc zalezalo na cieplej posadce, gdzie.nie musza sie gimnastykowac, jak mi ktos powie ze praca nauczyciela w polsce jest ciezka to niech sie w glowr uderzy, proces nauczania jest ciezki, zeby dzieciakom wiedze przekazac, ale wiekszosci nauczycielom na tym nie zalezy, byle program zrealizowac i tyle. Niech wie zamienia z ludzmi ktorzy pracuja prywatnie to im przex mysl nie przyjdzie strajkowac... banda zalosnych ludzi ktora powinna stracic prace a na ich miejsce brac nastepnych, bo nauczycieli w polsce jest az za nadto, i co to za starjk jak maja szkoly 2 tygodnie na przygotowanie zastepczych lekcji, a jezeli dyrektor na to pozwala to out, kim in jest by wiedziec condobre q zle, prywatnie moze mowic co chce ale on jest urzednikiem.
ja
20:24, 28.03.2017 r.
Popieram reforme,nie popieraja jej jedynie nauczyciele ktorzy boja sie ze strac prace (w glebokim powazaniu maja jak reforma wplynie na uczniow) i zmanipulowani przez nich rodzice niektorych uczniow.Nauczyciele nie dosc ze ciagle maja wolne to jeszcze otrzymuja trzynasta pensje nie wiadomo z jakiego powodu.Wynagrodzenia tez zbyt wysokie
ja
20:30, 28.03.2017 r.
2700? Jeden z nauczycieli z racji tego ze został dyrektorem w jednej z gmin musial zlozyc oświadczenie majątkowe za okres gdy jeszcze nie byl dyrektorem. Wynagrodzenie? ponad 80 tys na rok czyli ponad 6000 tys na miesiąc wiec proszę nie pisac bajek
matylda
20:32, 28.03.2017 r.
Dlaczego większość tak ujada na nauczycieli.?A znacie takie powiedzenie: Żebyś cudze dzieci uczył!!!Droga na studia jest otwarta , można też być nauczycielem , zarabiać mnóstwo kasy i nic nie robić. Ale uczyć dzieci w obecnych czasach to wyzwanie : pyskują, nagrywają , prowokują i niewielu z nich kogokolwiek szanuje!!! Praca w szkole nie jest lekka, mnóstwo dokumentacji, problemy z uczniami i ich rodzicami, którzy niejednokrotnie nawet raz w ciągu całego roku szkolnego nie dowiedzą się o postępy swojego dziecka , ale pretensje mają do nauczyciela. Trochę samokrytyki ludzie!
ja
20:37, 28.03.2017 r.
Głupi po prostu jesteś, niedouczony, nie orientujesz się w realiach.
matylda
21:15, 28.03.2017 r.
Racja wynagrodzenie zbyt wysokie nauczyciel dyplomowany 3100 brutto !!!Kokosy wprost.
Ww do MAtyldy
22:37, 28.03.2017 r.
Chyba Ty coś źle jadasz ze piszesz ze zarabia 3100 brutto.ja znam kilku i wiem ze ich zarobki wahają się75÷95tys brutto rocznie ,a studia to nie problem jest dziś skończyć
Aasdf
03:54, 29.03.2017 r.
Ta reforma jest złem. Jest przeprowadzana w imię politycznych celów i destruktywnej rządzy zemsty Kaczyńskiego przez zdemoralizowaną i bezmyślną Zalewską. Nauczyciele którzy w piątek nie strajkują, przyczyniają się zatem do szerzenia zła i tracą mandat do bycia wzorami i wychowawcami. Nie mają bowiem jaj i odwagi, żeby bronić dzieci z klas IV-VI i I gimnazjum, które ta destrukcja poturbuje najbardziej. Ale na lekcjach gęby pełne frazesów o bahaterstwie i patriotyzmie rożnych niezłomnych i przeklętych. Po prostu WSTYD. To jest czas kiedy ujawniają się charaktery i ich brak. Tym większe podziękowania dla tych, którzy mieli odwagę.
kl
04:08, 29.03.2017 r.
Co jest? Święta szkoła strajkuje?
Rebeliant Remek
05:11, 29.03.2017 r.
A co na te bezbożne strajki doktor od tuczu gęsi pan pRosak z ratusza?
artu
05:25, 29.03.2017 r.
strajkujcie, szczególnie tu, gdzie pis rządzi już prawie z dziada pradziada - akurat zredukujecie załogę po reformie
Nuka
06:50, 29.03.2017 r.
Przedszkole nr 13 zrezygnowało ze strajku.
Nauczyciel zawodu
07:03, 29.03.2017 r.
Jeszcze parę lat i w szkołach średnich nie będzie komu uczyć zawodu. Jaki inżynier przyjdzie do pracy w szkole za 1700 złotych do ręki przez kilka lat bez nadgodzin. W szkołach uczą już sami nauczyciele po 50. Młodej kadry brak.
kocur
07:31, 29.03.2017 r.
Reforma jest źle przygotowana ,wcale nie chodzi o dobro uczniów ,to sprawa niestety polityczna. Dla myślących realnie ,wystarczy zobaczyć jak wygląda oświata w innych krajach europejskich .W myśl zasady mądry słucha i się uczy ,a głupi wie wszystko.To co robi PIS z edukacją to zbrodnia intelektualna.Odrzucono bardzo dobry projekt 4X3 czyli podstawówka 4 lata ,gimnazjum 4 i liceum 4 ,a technikum 5.
07:45, 29.03.2017 r.
Mogę powiedzieć wreszcie coś będzie się dziać. W Polsce do strajków nauczycieli dochodzi co najmniej kilka razy w miesiącu gdzie ministerstwo nie daje gwarancji że po gimnazjum nauczyciele dostaną zatrudnienie ;)
~~~~~~~~~``ostroleka
07:52, 29.03.2017 r.
Tacy to nauczyciele im chodzi o politykie a nie o naukie trzeba pamietac tych nauczycieli co bioro udział w strajku tak zapamietac i ocenic jacy to nauczyciele
07:55, 29.03.2017 r.
Nie przeceniajcie roli nauczyciela w kształceniu człowieka bo zasadniczą rolę odgrywają rodzice i cechy wrodzone -zdolności (w populacji ludzkiej jest ok 7-10 % ludzi zdolnych i tyleż nie zdolnych, reszta to średniaki ). Ci zdolni zawsze się szybko się uczą i kompetentni i prawdziwi pracodawcy to wiedzą.
P
07:58, 29.03.2017 r.
Nauczycielom powinni zlikwidować kartę nauczyciela. Czasy komuny się już skończyły a oni dalej pracują na umowach wtedy ustalonych. Dać im normalne umowy i niech pracują jak każdy wtedy może by pracowali tak jak się należy.
ani...ta
08:21, 29.03.2017 r.
czy w STO tez będą strajkować?
do Rebeliant Remek
08:49, 29.03.2017 r.
Czyżby emerycki półinteligent się odezwał - bez doktoratu i w dodatku z wzrokiem tęskniącym za rozumem.
kaktus
09:00, 29.03.2017 r.
Brawo Xyz - komuno wróć!!!

Ja bym jeszcze na nich ZOMO wysłał i spałował.
09:43, 29.03.2017 r.
Ja bym każdego niezadowolonego nauczyciela oddelegował do pracy u prywaciarza na jakiś czas. Bardzo szybko docenili by przywileje oraz swoją dotychczasową pracę.
Ewa
10:08, 29.03.2017 r.
rzeczywiście większość tu komentujących miało słabych nauczycieli bo jeśli robicie takie błędy ortograficzne i stylistyczne to strach pomyśleć jakie talenty dostaną Wasze dzieci, jeśli potraficie pluć i obrażać, zazdrościć i zaglądać komuś w kieszeń a nie zająć się swoim życiem to jakie geny, zasady i wzory otrzymają Wasze dzieci, kim są Wasi rodzice, że wychowali takich podłych ludzi, no i wiecie co nauczyciele z takimi ludźmi i Waszymi dziećmi muszą pracować. i zanim zajrzycie nauczycielowi dyplomowanemu w kieszeń popatrzcie na stażystów i kontraktowych. Panie sprzedające w sklepach mają tyle samo.
PiSuardessa
13:16, 29.03.2017 r.
@olo możesz być pewien że po ciebie też przyjdziemy, dla zdrajców jest tylko jedna kara...
Ewelina
13:27, 29.03.2017 r.
Nauczyciele to w Polsce "święta krowa" Nauczyciel powinien w szkole być do dyspozycji przez 8 godzin czy to prowadzić zajęcia czy siedzieć w pokoju nauczycielskim sprawdzać kartkówki czy przygotowywać się do zajęć. Zatrudnienie na umowę o pracę. Miesięcy w roku mamy 12!!!! a w kalendarzu nauczyciela - 13??? Brawo za zlikwidowania gimnazja!!! A skoro boicie się o swoją pracę to nie nadawajcie swoim protestom ideologii- strajkujecie bo nie chcecie stracić pracy!!! PROSTE! Ja dodatkowo wprowadziłabym kryterium jakościowe do szkół-jesteś dobrym nauczycielem (twoi uczniowie mają dobre wyniki w różnego rodzaju testach sprawdzających np. matura czy międzyszkolne zawody czy szkolne)-zostajesz i zarabiasz godziwie za jakość nauczania-reszta do łopaty.
heh
13:36, 29.03.2017 r.
Apeluje o spokój. Nauczyciele są potrzebni pokoleniom, i wnoszą dużo do naszej kultury, życia codziennego. Uważam że jak najbardziej pensja nauczyciela powinna być wyższa, adekwatna do do wykonywanej pracy.
Ewelina
13:36, 29.03.2017 r.
Do Pani Ewy i pozostałych którzy obrażają osoby komentujące: Jakie to słabe obrażać ludzi za to że nie podoba się to co piszą!! Nie chodzi o to czy nauczyciel, który nas uczył był ble czy nie. Znamy realia-wiemy że dobrych nauczycieli można policzyć na ręce jednej ręki i to szukając pośród wszystkich z Ostrołęki.
Jakim człowiekiem trzeba być i jak niskim moralnie aby w swoich wypowiedziach obrażać dzieci!!!! Pani Ewo jakim Pani jest człowiekiem skoro w ten sposób komentuje!!! Mam nadzieję że nie jest Pani nauczycielką bo to poniżej moralnego poziomu lumpa spod piwiarni!!!
LILO
15:30, 29.03.2017 r.
Niestety, ale mnie też nie podoba się że ta grupa zawodowa pracuje 18 godzin tygodniowo a cała reszta 40 nie przekonuje mnie argument ze nauczyciel ma się przygotować do zajęć lub sprawdzić prace uczniów
Większość z innych grup zawodowych też nieustannie musi się doszkalać po przepracowaniu swych 40 godzin
LILO
15:35, 29.03.2017 r.
W sumie Nie dziwię się więc, że jak się coś ma w temacie tych szerokich uprawnień zmienić to jest labiedzenie i dramatyzowanie
NARODOWIEC
21:28, 29.03.2017 r.
Strajkujących nauczycieli-lewaków należy obrzucić zepsutymi jajami - żeby śmierdzieli...
donarodowiec
06:29, 30.03.2017 r.
Ale prostak z ciebie. Sam jestes jak zgniłe, śmierdzące jajo. Współczuje.
10:24, 30.03.2017 r.
Uważasz , że sprzedawczyni w sklepie to jakiś" gorszy sort"? .Widać jak postrzegasz ludzi. Wielka pani nauczyciel , zdziwiłabyś się jakie wykształcenie mają , niektóre panie w sklepach. Tylko, że wychodzą z założenia , iż " żadna praca nie hańbi" .Nie wychodzą na ulicę i psioczą na wszystko i wszystkich. Jeśli chodzi o zarobki to właśnie krzywdzące jest dla tych Pań sprzedających w sklepach zarabiać tyle co stażysta lub nauczyciel kontraktowy.
NARODOWIEC
12:17, 30.03.2017 r.
Żaden lewak nie powinien się zajmować czyimiś dziećmi - żaden nie powinien być nauczycielem! Ich lewackie strajki są czysto polityczne. Źle wam nieuki? Na zmywak do kebaba! Strajkujący nauczyciele to hołota a nie wychowawcy. Całe szczęście - plus dla stanu nauczycielskiego - że nie ma "tego" dużo. W szkole w Łęgu Przedm. nauczyciele wcale nie panują nad dziećmi, chuligaństwo i brak wychowania widoczne tu na każdym kroku. ZNP ma za bardzo duży wpływ na nauczycieli, Gdy dyrekcja lewacka, to na nauczycieli wywierana jest presja, strach nie strajkować! Niestety w gm. Lelis władza oraz administracja szkołami też bolszewicka. Kiedy to się zmieni?!

I jeszcze w odpowiedzi jednej pani ewie-nauczycielce: Sprzedawczyni ze sklepu to efciu nie dorastasz do kostek ani wykształceniem ani kulturą. Zasługujesz na zgniłe jajo.
zgoda
16:28, 30.03.2017 r.
Naprawdę żal czytać te komentarze. Każdy ma prawo do strajku, i pani w sklepie, i nauczyciel, i pielęgniarka, i wszyscy inni. Skoro strajkują to znaczy, że coś jest nie tak. A społeczeństwo powinno ze zrozumieniem na to patrzeć i wspierać strajkujących. Wtedy wszyscy by więcej osiągnęli. A nie tylko krytykować i marudzić i wystawiać przykre komentarze. Bardzo dużo tu ludzi zgorzkniałych i zazdrośników. Przykre naprawdę.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne