« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 26 kwietnia 2017 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Dziewięć ulic w Ostrołęce zmieni nazwę

Ulica gen. Zygmunta BerlingaUlica gen. Zygmunta BerlingaMiasto podjęło działania zmierzające do zmiany nazw niektórych ulic. Ma to związek z ustawą uchwaloną przez Sejm w ubiegłym roku, która zakazuje propagowanie komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.

- Z prośbą o wskazanie ulic, których nazwy należałoby zmienić w świetle owej ustawy, zwrócono się między innymi do Jacka Karczewskiego, dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce. Wystąpiono również o opinię do Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Białymstoku - informuje ostrołęcki ratusz.

W ocenie IPN normy ustawy spełniają ulice: gen. Zygmunta Berlinga, Wiery Bielik i Tatiany Makarowej, Mariana Buczka, gen. Aleksandra Gorbatowa, Jana Kędzierskiego, Jana Krasickiego, Wincentego Pstrowskiego, Hanny Sawickiej, 6 Września.

Są jeszcze dwie ulice - Bojowników i Braterstwa Broni, ale ich nazwy prawdopodobnie zostaną.

- Instytut Pamięci Narodowej wskazał, że nazwy te mogą pozostać, pod warunkiem, iż przyjęte zostaną do nich odpowiednie uzasadnienia, to znaczy takie, w świetle których nie będzie można uznać nazw ulic: Bojowników oraz Braterstwa Broni, za propagujące system totalitarny.

Samorząd miasta jest obecnie na etapie ustaleń w jakiej formie zostaną wybrani nowi patroni ulic. Termin na zmianę nazw mija w ciągu 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy dekomunizacyjnej, czyli we wrześniu 2017 r.

Wyświetleń: 17918
 
14:06, 07.03.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

d0d0
13:17, 07.03.2017 r.
a co z ulicą Pionierów?
x
13:32, 07.03.2017 r.
Czy miasto nie ma pilniejszych i bardziej potrzebnych mieszkańcom inwestycji tylko wydawać pieniądze podatników na bzdety. Władze m. Ostrołęki to żenada.
Karol
13:41, 07.03.2017 r.
Teraz ulice będą nosić nazwy Lech Kaczyński ..Jarosław Kaczyński i Piotrowicz !!!!!!!
wacek
13:42, 07.03.2017 r.
Do "x @ 14:32, 07.03.2017"
na takie pytanie zna odpowiedź Pan senator Mamątow.
ola
14:08, 07.03.2017 r.
ludzie,do czego chcecie doprowadzić to miasto??????????????????
Lopuś Opadek
14:11, 07.03.2017 r.
"W XX-leciu międzywojennym Marian Buczek kilkakrotnie skazany na wieloletni pobyt w więzieniu za antypaństwową działalność komunistyczną i przynależność do sekcji wojskowej Komunistycznej Partii Polski będącej agenturą Związku Sowieckiego. W 1935 odmówił zrzeczenia się obywatelstwa polskiego w zamian za propozycję wcześniejszego zwolnienia z więzienia i wyjazdu do ZSRR. Ogółem przesiedział w aresztach i więzieniach II Rzeczypospolitej 16 lat; był więźniem politycznym o najdłuższym stażu więziennym w II RP. Po wybuchu II wojny światowej i ucieczce władz więziennych 1 września, w związku z amnestią ogłoszoną z dniem wybuchu wojny uwolniony z więzienia w Rawiczu, zgłosił się do najbliższej jednostki wojskowej, gdzie został aresztowany i przewieziony do Poznania a po dwóch dniach zwolniony. Zginął w nocy z 9 na 10 września 1939 pod Ożarowem Mazowieckim, gdzie oddziały Wojska Polskiego i uciekinierzy cywilni znaleźli się w śmiertelnej pułapce. Buczek ocenił, że ich jedyną szansą było przedarcie się przez pierścień okrążenia. Uciekinierzy którzy próbowali przeczołgać się koło gniazda karabinu maszynowego za pozycje niemieckie, zostali oświetleni i ostrzelani. Marian Buczek w trakcie tego ostrzału zginął."

Tak- był komunistą, ale życzę niejednemu Polakowi i Patriocie aby tak się zachował wobec zagrożenia ojczyzny.
Krzyś
14:16, 07.03.2017 r.
Są tacy którym wszystko kojarzy się z du.pą (tym naszym)posełom i działaczom z pislamu z komuną.Tylko kto im nadał te wsystkie tytuły magistrów,docentów itd.Może należało by je odebrać.Piotrowicz,Muszyński i inni piewcy minionej epoki nie przeszkadzają?Tak się porobiło że najbardziej zażarte komuchy krzyżem po kościołach leżą,za dywany purpuratom i nowej władzy służą
Grz
14:22, 07.03.2017 r.
Pieniądze podatników swoją drogą, dokumenty mieszkańców - kto pokryje koszta?
Proponuję taką zamianę, żeby nie narobić za wiele zamętu:
Gorbatowa - w Gorbaczowa,
Berlinga - w boinga
Wiery Bielik -w wielki bielik
:laughing: :laughing:
nacjonal.
14:23, 07.03.2017 r.
Hańbą dla narodu polskiego jest hołdować zbrodniczym złogom komunizmu.W nazwie ulic itp.obiektów ślad po czerwonym ścierwie musi być na zawsze starty z pamięci narodowej Polaków.Mamy swoich bohaterów;Żelaznego,Babinicza,Młota,Roja i im podobnych,którzy godni są upamiętnienia w nazwach ulic,szkół,placów i skwerów.
W myśli narodowej prawdziwego Polaka nie istnieje pojęcie''przyjaznego'',czy też ''dobrego''komunisty.
ostrołęczanin
14:25, 07.03.2017 r.
Ulica 6 września..w dniu 6 września 1944 roku Ostrołęka została wyzwolona spod okupacji niemieckiej przez wojska I frontu białoruskiego. To jest fakt historyczny, takie wydarzenie miało miejsce i się wydarzyło. I co komu przeszkadza nazwa tej ulicy? To tylko data tak jak na przykład 22 lipca.
Lopuś Opadek
14:29, 07.03.2017 r.
Tylko, że panie NACJONAL żyłeś w tamtych czasach, co o nich wiesz, ile milionów hektarów należało wtedy do panów, hrabiów, baronów, Radziwiłów , Sapiechów. Czy według ciebie reforma rolna to było coś dobrego , czy złego ? Określ się. Czy plucie na noblistę Wałęsę to według was coś złego i nagannego ? a czy pan Przyłębski jak " zapomniał " powiedzieć, że był współpracownikiem SB to coś normalnego ?
nacjonal.
14:33, 07.03.2017 r.
W PL,pomimo że istnieją czerwone dzielnice i zagłębia,to dla lewaków nie ostanie się żadna ideowo od nich pochodna nazwa czegokolwiek,zero,nul.
Emerytka
14:36, 07.03.2017 r.
Proponuję same nazwy żydowskie i po problemie😂😂😂😂
;😂😂 część hustka!!!!!
14:38, 07.03.2017 r.
A ULICA KACZYNSKIEGO GDZIE BEDZIE.
a
14:44, 07.03.2017 r.
a moze by tak zrobic ulice obroncow monte cassino?
real
15:05, 07.03.2017 r.
Kiedyś Bogdan Smoleń w kabarecie opowiadał że władze jedne rakiety każą chwalić, przeciw drugim każą protestować a co to za różnica czy pieprznie z tej czy z tamtej strony - tak samo boli. A poza tym historia kołem się toczy i nie powinno się nazywać ulic żadnymi świętymi czy przeklętymi bo są inne nazwy oprócz nazwisk.
15:07, 07.03.2017 r.
Do: a .A może warto znać historię, to Niemcy bronili Monte Cassino a Polacy je zdobyli>
Prawy PL
15:20, 07.03.2017 r.
A ja zgaduję że będzie coś związanego ze smoleńskiem i tu154m
WWW
15:30, 07.03.2017 r.
Zamiast zmian nazw ulic radziłbym zrobić remont nawierzchni.
Lewy PL
15:34, 07.03.2017 r.
wnioskuje O zmianę KoŚciuszki na balbiny ,plac BEMA na bolka i lolka a Gorbatowa na maciarewiczowa,Berlinga na misiewicza-kuz,,wa nie ma w tym kraju ważniejszych spraw do załatwienia - POLACY wyjeżdżają z kraju bo zarabiaja 1,2 netto a na ich miejesca jest kasa ABY dać ukraińcom po 3 tys miesiecznie -tyle zarabiaja w p/w POLSKI
mili
15:38, 07.03.2017 r.
A ja zgaduje , że wyklętych nazwiska wygrzebią ot co.. A są rzeki , jeziora ,różne warzywa , one nigdy nie będą polityczne np ogórkowa, marchewkowa, buraczana, porowa ,i owoce pomarańczowa, śliwkowa, mandarynkowa itp.
Do nacjonal
15:42, 07.03.2017 r.
Tlusciochu proponuję byś wymazywanie śladów po czerwonym scierwie zaczął od własnej komuszej rodziny!
:P
16:02, 07.03.2017 r.
Mieszkam na Gorbatowa, a chcę na Piotrowicza :tongue:
popilaszzx
16:03, 07.03.2017 r.
A nazwe

OSTROLEKA

na

.uj .upa i kamieni .kupa
xyz
16:07, 07.03.2017 r.
Ul. Ofiar Zamachu Smoleńskiego, ul. Braci Kaczyńskich, ul. Prezydenta Tysiąclecia, ul. Jarosława z Żoliborza, ul. Wraku Tupolewa, ul. Miesięcznicy Smoleńskiej, ul. Pierwszego Sortu, ul. Komisji Macierewicza, ul. Prawa i Sprawiedliwości..
:P:P
16:08, 07.03.2017 r.
Mieszkam na Berlinga, a chcę na sędziego Kryże :tongue:
do xyz
16:10, 07.03.2017 r.
ul. Ofiar Zamachu Smoleńskiego (ale tylko tych z PiSu)
JAN MIODEK
16:10, 07.03.2017 r.
OTO MOJE PROPOZYCJE:

ul. Miesiecznicy Smolenskiej

ul. Speyprzaj Dziadu

ul. Ludwik Dorna i Psa Saby

ul. Szoguna Komorowskiego

ul. Pancernej Brzozy
.
16:13, 07.03.2017 r.
ul. Zdradzonych o świcie
ul. Tych którzy stoją tam gdzie kiedyś
Maniek
16:19, 07.03.2017 r.
A ja proponuje tez brzoz smolenskich i apele co miesiac przy nich.😀😀😀
Warownia
16:20, 07.03.2017 r.
Jeszcze nazwe jakiegos prxedszkola czy szkoly podstawowej na im. "TUPTUSIA"
nacjonal.
16:32, 07.03.2017 r.
Tzw.manifest pkwn poprzez tzw.reformę rolną miał za zadanie zniszczyć podstawy polskiej państwowości,co w pewnym stopniu komunistom udało się.Rozdając nie swoją ziemię rządzili,dzielili i zaskarbiali sobie sprzymierzeńców,co z niektórymi nabywcami rozprawiali się leśni.
Dziś dla nikogo z nas nie jest zaskoczeniem,że pokolenie laureatów prosovieckiego ''porządku''broni własnych symboli.
ab
16:53, 07.03.2017 r.
W Ostrołęce jest ul. Kaczyńska i wystarczy. Ja popieram aby ponumerować ulice. Będą
krótsze nazwy i mniej pomyłek adresowych. W USA tak jest w większości.
krzys
17:25, 07.03.2017 r.
Nacjonal, co Chcesz wymazać z historii swojej rodziny??To typowa ściema, odwracanie uwagi od siebie. Od przeszłości nie uciekniesz.
de
17:33, 07.03.2017 r.
Weźcie się za te dziurawe drogi i za most a nie zmianę nazw i jakąś kładkę!
zxcv
17:55, 07.03.2017 r.
Biorąc pod uwagę, że na ulicy Berlinga jest SP nr 10, a na ulicy Gorbatowa SP nr 1 to trochę te zmiany będą kosztowały. Zmiana dokumentów, legitymacji uczniów itp. Dobrze, że mieszkamy w bogatym mieście ;-) Pomijam oczywiście wszystkie firmy na Gorbatowa, a jest ich mnóstwo: banki, sklepy, galerie handlowe no i chyba jakieś urzędy w starym pałacyku. Widać, że Ktoś wziął pod uwagę jakie koszty poniesie miasto, firmy i mieszkańcy wszystkich zmienianych ulic. Gratuluję pomysłu ! Najważniejsze to postępować zgodnie z obowiązującym trendem. A wytykają wszystko komunie. Dziwne, ponieważ tam też był jedyny słuszny kierunek wytyczany przez jedną partię :-)
17:57, 07.03.2017 r.
A ja się zastanawiam, jaki to nieuk " w y m y s l i ł" że górnik dołowy Wincenty Pstrowski
był komunistą???. Przecież On miał tyle wspólnego z polityką, co ja przykładowo z Naczelnym Rabinem w Polsce ( którego tylko szanuję, tak jak i innych Żydów ). Tym wszystkim wychowanym i wykształconym w Polsce Ludowej, którzy chcąc przypodobać się Panu Jarosławowi Kaczyńskiemu o b n o s z ą się ze swoim "antykomunizmem - doradzam trochę pożytecznej lektury. W pierwszym rzędzie "DZIEJE GŁUPOTY W POLSCE" autorstwa Aleksandra Bocheńskiego ( nie komunisty). Warto także sięgnąć do myśli w y b i t n e g o etyka i h u m a n i s t y
śp. profesora Bogdana Suchodolskiego. Tenże twierdził, że " ZNALEZIENIE I
UTRZYMANIE SŁUSZNEJ RÓWNOWAGI MIĘDZY AKCEPTACJĄ I KRYTYKĄ -
JEST SZCZEGÓLNIE WAŻNYM ZADANIEM WYCHOWAWCZYM".
Pozdrawiam wszystkich Komentujących, z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki
dnia 7,marca 2017 roku.
Obserwujący głupotę
18:02, 07.03.2017 r.
Nazwijmy ulice tak jak w USA 1,2,3 itd. najwyżej obrazi się ten kto nie zna cyfr, skończył podstawówkę zaocznie i tym podobni ludzie, a i pismeni się odczepią.
Obywatel gorszego sortu
18:17, 07.03.2017 r.
do nacjonal. @ 17:32, 07.03.2017IP: *.*.51.203 - a co robi obecny rząd, rozdaje nie swoje pieniądze

druga sprawa to - Roman Stanisław Dmowski (ur. 9 sierpnia 1864 w Kamionku, zm. 2 stycznia 1939 w Drozdowie) – polski polityk, mąż stanu, publicysta polityczny, minister spraw zagranicznych, poseł na Sejm Ustawodawczy RP oraz II i III Dumy. Współzałożyciel Narodowej Demokracji (endecji, ruchu narodowego), główny ideolog polskiego nacjonalizmu. Polski działacz niepodległościowy, postulujący w pierwszym etapie zjednoczenia wszystkich ziem polskich i uzyskanie autonomii w ramach Imperium Rosyjskiego, a później odzyskanie niepodległości w oparciu o sojusz z Rosją i ententą, zaś w opozycji do państw centralnych (w szczególności Niemiec). Związany z ruchem neoslawistycznym. Delegat Polski na konferencję paryską w 1919 i sygnatariusz traktatu pokojowego w Wersalu. Zagorzały przeciwnik polityczny Józefa Piłsudskiego i jego planów rozszerzenia granic II RP zbyt daleko na wschód od linii Curzona poprzez stworzenie państwa federacyjnego – wizji wielowyznaniowej i wielonarodowościowej Polski, twórca inkorporacyjnej koncepcji państwa narodowego, zakładającej polonizację ludności niepolskiej za tą linią. - Tak go chwalicie i stawiacie za przykład, a on chciał się bratać z Rosją przeciwko Niemcom i chciał multikulti. To chyba też jest be i należy zmienić nazwę ronda.
Elo
18:36, 07.03.2017 r.
Ulica Szoguna mi sie podoba
Tomasz Lipiński do Pana Jerzego Brojka
18:58, 07.03.2017 r.
Jedynie Pan ma odwagę podpisać się pod swoim komentarzmi, moim skromnym zdaniem bardzo mądrym i wyważonym, wielki szacunek. Pozostali typy nacjonał, ankipisanki itp to indywidua opłacani przez obecną władzę nie mający odwagi podpisać się pod swoimi wypocinami. Jedyne co potrafią to obrazić normalnie myślących ludzi. Nie mając argumentów wyzywają od komuchów lub lewaków nie wiedząc do końca zapewne co piszą. Rzadko tu zaglądam, a jeśli już to omijam szerokim łukiem te płatne tuby.
mieszkaniec
19:20, 07.03.2017 r.
:laughing: :wassat: HANNY SAWICKIEJ ... ????????
nie ma takiej ulicy w PIS Ostrołęce !!!!
jest HANKI SAWICKIEJ !!!! :laughing: :crying:
19:29, 07.03.2017 r.
mi się jednak wydaje ze godność Polaków jest warta trochę więcej niż koszty zmiany nazwy ulic
az
19:32, 07.03.2017 r.
Wincenty Pstrowski urodził się 28 maja 1904 roku w Desznie w powiecie jędrzejowskim. Jego ojciec Kazimierz był pracownikiem folwarcznym, matka Zofia zajmowała się gospodarstwem domowym. Od młodości sympatyzował z ruchem lewicowym. Od 1928 roku pracował w kopalniach - najpierw w Polsce, potem w Belgii, gdzie został członkiem Komunistycznej Partii Belgii. Po powrocie do kraju w 1946 roku wstąpił w szeregi komunistycznej Polskiej Partii Robotniczej.
Rozpoczął także pracę jako rębacz w kopalni "Jadwiga" w Zabrzu. 27 lipca 1947 roku napisał list otwarty do górników, wzywający do współzawodnictwa pracy i przekraczania norm. Napisał w nim m.in.: "Od maja ubiegłego roku pracuję jako rębacz na kopalni +Jadwiga+ w Zabrzu. W lutym br. wykonałem normę 240 proc., wyrąbując 72,5 m chodnika. W kwietniu wykonałem normę 293 proc., wyrąbując 85 m chodnika. W maju dałem 270 proc., wyrąbując 78 m chodnika". Pstrowski wierzył, że idea współzawodnictwa pomoże w odbudowie zniszczonej Polski. Znane stało się jego hasło: "Kto wyrąbie więcej niż ja?".
Komunistyczna propaganda ogłosiła Pstrowskiego pierwszym polskim "przodownikiem pracy". W 1947 roku, w dniu górniczego święta prezydent Bolesław Bierut odznaczył do Krzyżem Orderu Odrodzenia Polski. Intensywny udział we współzawodnictwie pracy przypłacił wyniszczeniem organizmu. Zmarł na białaczkę w Krakowie 19 kwietnia 1948 roku w wieku 44 lat. Jako inną przyczynę zgonu wymienia się także zbyt szybki powrót do pracy po usunięciu trzech zębów, co spowodowało zakażenie krwi. Pośmiertnie nadano mu order Budowniczych Polski Ludowej.
Dla uczczenia pamięci pomysłodawcy ruchu współzawodnictwa pracy kopalnię "Jadwiga", w której pracował, przemianowano na kopalnię "Wincenty Pstrowski". Jego imieniem nazwano także statek towarowy z serii tzw. rudowęglowców, sanatorium w uzdrowisku Rabka-Zdrój oraz osiedle w Żorach (obecnie os. Korfantego). 1 grudnia 1951 roku imię Pstrowskiego otrzymała Politechnika Śląska w Gliwicach. W kilku miastach (m.in. Jawiszowicach, Olsztynie i Warszawie) powstały ulice Pstrowskiego, jednak po 1990 roku nazwy większości z nich zmieniono. Najdłużej, bo do 2001 roku imię Pstrowskiego nosiła Szkoła Podstawowa nr 3 w Jastrzębiu Zdroju.
PAP - Nauka w Polsce, Anna Kondek
T.M.
19:51, 07.03.2017 r.
Najpierw niech te oszołomy rządzące naprawią nawierzchnie ulic w Ostrołęce, a dopiero potem zmieniają ich nazwy.
akk
20:07, 07.03.2017 r.
Padli zaborcy, padł hitleryzm , padł komunizm , padnie i kaczyzm. I znowu trzeba będzie nazwy ulic zmieniać i pomniki burzyć :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :angry:
r.r
20:20, 07.03.2017 r.
Ul. Pancernej brzozy
ul. Bula Komoruskiego
ul. Komitetu Obrony Dochodów
ul. Kitki Kijowskiego
ul. 1000 dronów
ul. Rydzyka ubogiego
ul Generała Misiewicza
ul. Sześciu króli
ul. Melchiora, Baltazara i Belzebuba
ul. Pilarzy Pisowskich
ul. Kota prezesa
ul. Przewrotu grudniowego
ul. Frankowiczów
ul. Mędrca Petru
ul. Bolka Konfidenta
ul. Kierowców BOR-u
ul. Broszki
Anka PiSanka
20:31, 07.03.2017 r.
Do Tomasz Lipiński do Pana Jerzego Brojka @ 19:58,

Dobry wieczór, wielce szanowny Panie Tomaszu!

Jako zadośćuczynienie za szkody moralne, uczynione Panu przez moje obraźliwe, karygodne wPiSy, na najbliższej sesji Rady Miasta, będę postulowała zamianę nazwy ulicy gen. Ludwika Bogusławskiego, na ul. Tomasza Lipińskiego, zaś przy Dworcu PKS, będę wnioskowała o ustawienie popiersia naturalnej wielkości, Patrona ulicy, czyli Szanownego Pana Tomasza Lipińskiego. Czy takimi moimi działaniami zmyję hańbę karygodnych wPiSów i usatysfakcjonuję Szanownego Pana?

Z pozdrowieniami i życzeniami dobrej nocy i smacznych snów - Anka PiSanka - płatna [PiSowska] tuba, indywiduum opłacane przez obecną władzę ... :smile:
zel
20:34, 07.03.2017 r.
Panie Prezydencie zrób pan chodnik na ostrowskiej w kierunku stacji albo od strony Olszyna a potem bierz pan się za to co przyda się mieszkańcom Ostrołęki a nie głupoty wam w głowie
krzys
20:35, 07.03.2017 r.
ul.Sztucznej mgły
ul. Wybuchających parówek
ul. Rozpylonego helu
ul. Zamachu Smoleńskiego
ul. Miesiączki Smoleńskiej
ul Wypadku Dudy
ul. Wypadku Szydło
ul. Wypadku Macierewicza
( A może to zamachy były??)
Anka PiSanka
20:38, 07.03.2017 r.
Do az @ 20:32,

Nie wiem, czy to prawda, ale jak wieść gminna niesie, na nagrobku Wincentego Pstrowskiego, widnieje napis:

"Tu spoczywa Wincenty Pstrowski, górnik ubogi, który przekroczył normę, lecz wyciągnął nogi".
d
20:43, 07.03.2017 r.
ul.WO i ul.WOS ,najbardziej zaprzyjaźnione w mieście
x
20:45, 07.03.2017 r.
To może jeszcze by tak ul. Kota Alika
super
22:09, 07.03.2017 r.
dopiero i wreszcie po tylu latach nazewnictwo komunistów zniknie raz na zawsze, Polska musi być wolna.
de
23:31, 07.03.2017 r.
Najpierw połatać dziury, zrobić most a później dopiero za bzdety się brać!
ketuks
00:15, 08.03.2017 r.
ul. poległej brzozy smoleńskiej
ketuks
01:12, 08.03.2017 r.
ul. apelu smoleńskiego
JW23
02:12, 08.03.2017 r.
Koszałka Opałka, Gąski Balbinki, Telesfora i Teodora, Jacka i Agatki, oraz Misia Uszatka nie mylić z Misiewiczem.Prawda że ładnie?. Jestem pewien, że wyżej wymienieni nie byli komuchami, nie współpracowali i niczego nie podpisywali, Jeśli IPN potwierdzi to myślę że się nadają.
kl
04:56, 08.03.2017 r.
Ja proponuję ulicę= prymitywa nacjonala a pozostałe nazwać nazwiskami plebanów, prawdziwych włąścicieli naszego miasta.
Rebeliant Remek
05:17, 08.03.2017 r.
Kl. Fakt. Plebanów i leśnych bandziorów ci u nas dostatek. Czas stworzyć kapitułę autorytetów do zmian nazw. Proponuję Janusza katechetę, lumpa Konara, pomilicjusza grubasa nacjonala i koniecznie Pana radnego Żukowskiego, byłego sekretarza POP PZPR.

Ps. Jakim trzeba być ssynem by się wyżywać na poległych lotniczkach. Ech..😡
DOBRA ZMIANO
05:18, 08.03.2017 r.
LEPIEJ TE 9 ULIC WYREMONTUJCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :crying:
Czesiek Wackiewicz
06:23, 08.03.2017 r.
Zgadzam sie z rebeliantem.ci komunisci Berling Gorbatow i inni wyzwalali Polske.gineli za kraj a teraz pomniki i ulice dla osob .ktore walczyly niby z komuna.to nie to samo co walka na froncie.dajcie nazwy ulic imieniem chlopakow z iranu afganistanu a nie pajacy solidarnosci roznoszacych ulotki a po 89 na cieplych posadach.chore to PANy
Maciek
06:23, 08.03.2017 r.
A czy będzie referendum w tej sprawie?
lol
07:20, 08.03.2017 r.
zajmijcie sie remontem tych ulic a nie zmianą nazw, mózgi se pozmieniajcie tępe dzidy!
do trola PISanki
07:21, 08.03.2017 r.
Stajesz się coraz bardziej żenująca, wyrazy głębokiego współczucia, choć pewnie nie dotrze to do Ciebie we właściwy sposób. Powiem krótko: "Nie pchaj się na afisz jak nie potrafisz". Ci wspomniani Panowie podpisali się swoim nazwiskiem, a Ty?
Karol Misiorek
dron
07:29, 08.03.2017 r.
Remek, dogadaj się z Tadkiem :wink:
Krzysztof.K
07:41, 08.03.2017 r.
Bohaterowie zawsze są na miarę czasów w jakich przyszło im żyć więc nie ma złotego środka że X to był bohaterem a Y nie był bohaterem. Zawsze jest to ocena Subiektywna w wykonaniu tych, którzy w danym momencie dokonują tej weryfikacji. Czy pułkownik Ryszard Kukliński był bohaterem ? Dla jednych był a dla innych był po prostu zdrajcą. Pytanie - czy chciałbyś mieć w swoim najbliższym otoczeniu człowieka , który wspólnie opracowywane plany i tajemnice udostępnił osobom, instytucjom lub państwom tobie obcym ? Ja nie, bo nie miał bym nigdy pewności, że tego nie zrobi raz jeszcze. Proponuję po prostu ponumerować te ulice i będzie spokój. Tak nawiasem mówiąc to jesteśmy bardzo bogatym krajem bo pozwalamy sobie na takie akcje.
znawca nieznawca
07:59, 08.03.2017 r.
po pierwsze tytuł powinien zmienić ten portal albowiem MO ma jedno tylko skojarzenie
nacjonal.
08:36, 08.03.2017 r.
Ci tzw.wyzwoliciele,którymi oznakowano pl.ulice to zwyczajna bolszewia z czerwoną gwiazdą nienawidząca Polaków za 1920 rok.Po 1944r.trwała nadal okupacja soviecka i terror na masową skalę.Nastały czasy podłej żydokomuny rozprawiającej się z polskim narodem...
Usuwanie nazw ulic i wszelkich symboli sovieckiego okupanta dla nas Polaków jest wielką radością a dla lewactwa i bezpieczniackich watah pomieszkujących w ''priwislanskim kraju'',ostateczną ich klęską.
Krasnoarmiejcy nigdy nie byli i nie są uznawani przez nas za wyzwolicieli i nie nam Polakom żyć w cieniu ich''wolności''przyniesionej na bagnetach.

okupacja i terror miało dwa imiona-hitleryzm i stalinizm
...stać w deszczu,czy pod rynną to jedno...
nacjonal.
08:43, 08.03.2017 r.
Lewaki,trwa radykalna przebudowa Polski i na nic zda się tu wasze postkomusze pier.do.lamento.
Rebeliant Remek
08:44, 08.03.2017 r.
I dlatego gruby jełopie nie ma ulic Adolfa Hitlera, ani Józefa Stalina. Do Gorbatowa, Berlinga i pozostałych nie mam nic. Czego nie powiem o bandycie Łupaszce i zdrajcy Kuklinskim.
Aktyw
08:48, 08.03.2017 r.
Nacjonal w twoim przypadku nie chodzi nawet o polityke. Ty po prostu jestes chory z nienawisci do ludzi innych niz ty.
dron
08:52, 08.03.2017 r.
Remek, bałwanku niedouczony, co tam u Tadeusza słychać?
Rebeliant Remek
09:03, 08.03.2017 r.
O. Dron dorn wypełz spod latryny😍 Nie wstydź się sam zapytaj "Tadeusza".
obywatel gorszego sortu
09:14, 08.03.2017 r.
do JW23 @ 03:12, 08.03.2017IP: *.*.205.53

Koszałka Opałka - no, może być, tylko czy kler się zgodzi
Gąski Balbinki - no jak, przecież chodziła bez majtek, obraza moralności
Telesfora i Teodora - nieeee, para dwóch samców, bleee
Jacka i Agatki - para bez ślubu i jeszcze kobieta tam była głową
Misia Uszatka - chodził z gołą d...

też nie pasują
dron
10:09, 08.03.2017 r.
Remo, po co te nerwy? Pozdrów Tadka :laughing:
Rebeliant Remek
10:11, 08.03.2017 r.
Jakie nerwy przygłupie😀 Pozdrów Zdziśka 😀
dron
10:16, 08.03.2017 r.
Czym większe barachło, tym bardziej nerwowe. Remo, a nawet go "postępowcu" ucałuj :D Nara
Rebeliant Remek
10:33, 08.03.2017 r.
Fruń sieroto 😀
Do Nacjonal
12:41, 08.03.2017 r.
Ile dziecko masz lat - 15 czy mniej
kaktus
12:53, 08.03.2017 r.
Wiera Bieli i Tatiana Makarowa, jak wielu innych żołnierzy Armii Czerwonej, miały w głębokim poważaniu politykę, zginęły w walce z nazistami, na polskiej ziemi - jak daleko może posunąć się nienawiść do tych, którzy przelewali krew na polskiej ziemi w walce z okupantem???

Czy PiSowkie niedojdy uważają, że ginęły one z myślą o tym, że w Jałcie Churchill, Roosevelt oraz Stalin przesądzą w ten sposób o losach europy???

Kolejny etap zakłamywania historii, żenada!!!
15:48, 08.03.2017 r.
Ktoś sensownie napisał, że "żydowscy komuniści przysłani przez Moskwę - wyrwali
Polaków z okowów feudalizmu". I nijak nie da się temu zaprzeczyć, bo aparat bezpieczeństwa powojennej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej - kierowany był przez
polskich Żydów, którzy przetrwali wojnę dzięki ucieczce do Związku Radzieckiego.
Mój długoletni (już nie żyjący) przyjaciel Michał Gewertz urodzony w Białymstoku przedsiębiorca - tak właśnie przeżył wojnę. Sowieci wspomagani dostawami amerykańskiej broni i żywności, po przełamaniu Niemców pod Stalingradem i na Łuku Kurskim - parli na Berlin jak taran. Wskutek ustaleń w Jałcie - uważali siebie za właścicieli ziem na wschód od "linii Curzona". Czy ktokolwiek będący przy zdrowych zmysłach może sobie wyobrażać, że jakakolwiek partyzantka mogła zatrzymać sowiecki front???. Zaplecze frontu kontrolowały sowieckie formacje NKWD - likwidując każdy najmniejszy odruch oporu Polaków. To wtedy c z ę ś ć zbrojnych oddziałów Armii Krajowej - przeszła z powrotem do podziemia. Gdy Stalin zatrzymał
natarcie na linii Wisły, bo Polacy wykrwawiali się w Powstaniu Warszawskim - na
wyzwolonych od Niemców terenach rozpoczęła się parcelacja majątków ziemskich,
oraz upaństwawianie fabryk. Przy często krwawym sprzeciwie "podziemia" i nie mniej krwawym poparciu oddziałów (polskiego) Urzędu Bezpieczeństwa. Wiadomo że "podziemie" nie miało szans, więc oczekiwana przez bezrolną ludność wiejską reforma rolna - wreszcie dokonała się. I tak "żydowscy komuniści przysłani przez Moskwę - wyrwali Polaków z okowów feudalizmu". Mamy przynajmniej na kogo zganiać poniesione ofiary, bo jakie byłoby rozdarcie Narodu - gdybyśmy to My musieli
wykonać n a s z y m i tylko rękami???. Aż strach pomyśleć. Hiszpanie do dziś
pamiętają swoją wojnę domową i faszystowską dyktaturę generała Franco.
Pozdrawiam wszystkich Komentujących, a szczególnie Panie które dziś obchodzą
swoje święto. Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 8 marca 2017 roku
mili
15:53, 08.03.2017 r.
Jeszcze może być ulica blaszana, dziurawa, szklana, gumowa, nieszczęśników i wesołych :)
dan
17:52, 08.03.2017 r.
panie Brojek jednak W.Pstrowski był komunistą trzeba doczytać
krzys
20:58, 08.03.2017 r.
Należy zburzyć wszystko co zostało zbudowane (odbudowane) przed 1989 rokiem, tylko co wtedy zostanie? Przecież jakiś Nacjonal nie będzie korzystał z wytworu wstrętnych komuchów nieprawdaż?Nie brzydzi Was "prawdziwi" Polacy korzystać z tego co lewactwo zbudowało?
NARODOWIEC
21:19, 08.03.2017 r.
Polskę budowali po wojnie Polacy a nie komuniści. Komuchy ją "budują" przez ostatnie jakieś 40 lat...
21:50, 08.03.2017 r.
Za PRL to budowali. Teraz "Wyklęci" razem z " panami" z solidarności wyprzedali kapitalistom 80% fabryk .Teraz rządzi Bruksela i USA. Niedługo to się zostanie Polska tylko na mapie ?
Tornado
23:23, 08.03.2017 r.
Ma tylko jedno pytanie kto zapłaci za wymianę wszystkich dokumentów, zezwoleń itp. oraz kto zapłaci za czas i da mi czas wolny na załatwienie wszystkich spraw związanych z wymianą dokumentów np. W bankach itd pytam kto? Normalnie ręce opadają jak nie mają w ratuszu co robić to do łopaty i most budować!
altestann
23:29, 08.03.2017 r.
a gdzie jest naczelny troll pawełek osowski???
ze
23:45, 08.03.2017 r.
No?
krzys
04:21, 09.03.2017 r.
Narodowej, wedłud ciebie budowali Polacy pod zarządem przeklęty jak Bury i inne Łupasz ki
Mieszkaniec
06:10, 09.03.2017 r.
A czy Ryszard Żukowski - obecny radny PiS członek PZPR w czasach PRL-u, sekretarz POP PZPR w szkole, Jego ojciec sekretarz POP PZPR w Gnatach - czy Towarzysz Ryszard to były Komunista, cz obecny Komunista w PiS -ie ?
nuncjusz.
07:32, 09.03.2017 r.
do krzys @ 21:58,-Korzystam z wolności,której tak bardzo wtedy zabrakło powojennemu pokoleniu Polaków.Właśnie o tę wolność z której i ty całą piersią korzystasz walczyli Bury i Łupaszka.
Cześć Ich Pamięci!!!

Moim przodkom żydokomuna nic nie dała wręcz przeciwnie,zabrała by takim jak ty dać a moje kształcenie dużo''nakładów''i wyrzeczeń kosztowało moich rodziców i nic z tego nie wynikło.Dlatego jako rozbrojony''golec''unikałem PRL-owskich ''porządków''.Szukałem dla siebie i stosownie do moich poglądów miejsca na obcej ziemi i owszem,znalazłem.
Pomimo przeżytych tam ciężkich i niepewnych chwil mojego życia,nie mam dziś wyrzutów,iż należycie i do końca spełniłem swoją misję wobec mojej Ojczyzny...
13:08, 09.03.2017 r.
do nuncjusz - pozdrawiam. Warto chyba pamiętać, że dopóki młody człowiek nie
podejmie pracy - rodzice i s p o ł e c z e ń s t w o muszą w niego inwestować,
n i e z a l e ż n i e od tego w jakim dzieje się to ustroju. Główny Instytut Statystyczny
doskonale wylicza - ile kosztuje wykształcenie przeciętnego inżyniera, technika,
absolwenta szkoły zawodowej czy podstawowej. To nie spada z przysłowiowego nieba, lecz składa się na to całe społeczeństwo. Jeżeli zdrowy i wykształcony Obywatel podejmuje pracę za granicą - płacąc tam podatki d o r a b i a jednak
gospodarkę t a m t e g o kraju, nawet gdy zarobione tam pieniądze przywiezie i
z a i n w e s t u j e w Polsce. Oczywiście wskutek wrogich podziałów politycznych
zaistniałych pomiędzy "Zachodem" a Polską uzależnioną od ZSRR - liczni Polacy
pozostali na obczyznie i to są s z c z e g ó l n e przypadki. Miałem jednak kolegów których ojcowie walczyli pod Andersem czy Maczkiem, a którzy ryzykując represje - powrócili do Kraju. I takim podwójna chwała. Ubolewam że Pańskim przodkom
"żydokomuna coś zabrała", ale z pewnością obdzielono tym tych najbiedniejszych
Polaków, często (przed drugą wojną światową) bezrolnych analfabetów wędrujących
za pracą od wsi do wsi. Taki system chcieli niestety zachować Bury i Łupaszka.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 9 marca 2017r
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne