« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 23 lutego 2017 r., imieniny Damiana, Romany, Florentyna

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Alert o smogu dla Ostrołęki i Olszewa-Borek

Mazowiecki Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego ogłosił alert na poziomie III w związku z przekroczeniem poziomu informowania oraz wystąpieniem ryzyka przekroczenia poziomu alarmowego pyłu zawieszonego PM10 na terenie Warszawy i części Mazowsza.

Przekroczenie poziomu informowania oraz ryzyko przekroczenia poziomu alarmowego miało miejsce 8 stycznia 2017 r. na stacji Otwock-Brzozowa. Utrzymywanie się wysokich stężeń będzie obowiązywało do 12 stycznia 2017 roku i dotyczy także miasta Ostrołęki oraz gminy Olszewo-Borki.

Wyższe poziomy stężeń zanieczyszczeń występują zazwyczaj wtedy, gdy obserwowane są konkretne warunki meteorologiczne sprzyjające kumulacji zanieczyszczeń. To między innymi brak wiatru, opadów oraz niska temperatura. Warunki te w połączeniu z emisją zanieczyszczeń powodują podwyższone stężenia w powietrzu. Na obszarach, na których występują obecnie bardzo wysokie stężenia pyłu zawieszonego, małe dzieci, osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby z chorobami serca i dróg oddechowych oraz astmatycy powinni unikać przebywania na otwartym powietrzu, a najlepiej w ogóle nie wychodzić z domów.

Ostrzeżenie wydane przez zespół zarządzania kryzysowego dotyczy aglomeracji warszawskiej oraz miejscowości: Warszawa-Wawer, Brwinów, Ciechanów, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Halinów, Jabłonna, Józefów, Karczew, Klembów, Kobyłka, Konstancin-Jeziorna, Legionowo, Lesznowola, Łomianki, Marki, Michałowice, Milanówek, Mińsk Mazowiecki gmina wiejska, Mińsk Mazowiecki gmina miejska, Mława, Nieporęt, Nowy Dwór Mazowiecki, Olszewo-Borki, Ostrołęka, Ostrów Mazowiecka gmina miejska, Ostrów Mazowiecka gmina wiejska, Otwock, Ożarów Mazowiecki, Piaseczno, Piastów, Płońsk, Podkowa Leśna, Pomiechówek, Pruszków, Przasnysz, Pułtusk, Raszyn, Siedlce, Skaryszew, Sochaczew gmina miejska, Sochaczew gmina wiejska, Sokołów Podlaski, Stare Babice, Sulejówek, Węgrów, Wieliszew, Wiskitki, Wiązowna, Wołomin, Wyszków, Zielonka, Ząbki, Żuromin, Żyrardów.

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska podaje cztery poziomy alertów w związku z przekroczeniem norm jakości powietrza:
poziom I - ryzyko przekroczenia poziomu dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu,
poziom II - wystąpienie przekroczenia poziomu dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu.
poziom III - ryzyko przekroczenia poziomu alarmowego substancji w powietrzu,
poziom IV - wystąpienie przekroczenia poziomu alarmowego substancji w powietrzu.

Pomiary dla Ostrołęki zbierane są z najbliższej stacji pomiarowej zlokalizowanej w miejscowości Guty Duże w gminie Czerwonka (powiat makowski).

Wyświetleń: 16701
 
15:09, 10.01.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

sdfdsafdsa
14:21, 10.01.2017 r.
czyli wszędzie...
Lopuś Opadek
14:28, 10.01.2017 r.
Więcej węgla, śmieci , plastiku, opon i innego świństwa w piecach. Według Rządu Polska energetyka węglem stoi - na zdrowie.
Www
14:28, 10.01.2017 r.
Wkoło klepie się o bałaganie w sejmie a Pani Premier o zatruciu środowiska milczy. Moi drodzy z mojej okolicy widać co wydobywa się z kominów na ul. Łęczysk, Mazowiecka, Pstrowskiego, Joselewicza/oczywiście nie wszyscy ale większość/. Zastanawiamy się z sąsiadami czym ci ludzie palą, bo dymy lecą czarne jak smoła
Lopuś Opadek
14:30, 10.01.2017 r.
Odpowiem Ci - palą Wszystkim co się da spalić.
jaro
14:37, 10.01.2017 r.
na ul, Poznańskiej ktoś pali śmieci , strasznie śmierdzi ,
Lopuś Opadek
14:43, 10.01.2017 r.
Trzeba zlikwidować energetykę węglową, pojazdy spalinowe, ogrzewanie poprzez spalanie węgla, telefonię komórkową, żywność modyfikowaną genetycznie i całą tą chemię użytkową. Jak nie zaczniemy chronić TOTALNIE naturalnego srodowiska to 3-cie lub 4-te pokolenie po nas czeka zagłada.
xxxx
14:54, 10.01.2017 r.
Człowieku niektórych nie stać na gazówke chyba że zasponsorujesz. I wiem ile to kosztuje! Gdyby nie paliło się węglem to ile ludzi staciloby pracę. Trzeba być bardziej samowystarczalnym a nie wszystko ciągnąć od innych Najpierw niech się wezmą za kominy przemyslowe bo sprawdź sobie w jakim procencie emitują świństwa
olo
14:56, 10.01.2017 r.
Ciekawe co na to Rysiek Swetru...? :tongue:
Lopuś Opadek
15:06, 10.01.2017 r.
xxxx- wiesz tu nie chodzi o to czy stać kogoś czy nie, po prostu jak nie zaczniemy coś z tym robić to wszyscy WYZDYCHAMY.
.
15:47, 10.01.2017 r.
Nowa elektrownia węglowa powstanie niebawem - będzie jeszcze ciemniej...
wujek stiflera
15:48, 10.01.2017 r.
Węglem trzeba się nauczyć palić i będzie ok, ja np. nie widze u siebie wcale dymu, tylko przy rozpalaniu ale co to da jak sąsiad wali smieci, następny chce rozbujać piec oponą pociętą, gdzie do c h.o.l.e.r.y. Kominy czyszczone raz na 10 lat!!!! brrrrrrrrrrrrrrrrr.
ostrołęczanin
15:56, 10.01.2017 r.
Należy zlikwidować i wygasić zimę, a problem smogu i spalania czego się da sam się rozwiąże. A najlepiej wysłać przelew do ojca Tadeusza, żeby się pomodlił, a po modlitwie nalał sobie benzynki pod korek do swojego Bentleya..
wacek
16:07, 10.01.2017 r.
A jak często będą ogłaszane alerty po uruchomieniu nowej elektrowni?
e
16:10, 10.01.2017 r.
Ja palę drzewem i węglem ale moi sąsiedzi jak rozpalają trzeba uciekać do domu , można się udusić
maj
16:16, 10.01.2017 r.
szkoda że nie podaliście tego za dwa miesiące byśmy mieli więcej czasu na ochronę naszych dzieci
BLOB
18:24, 10.01.2017 r.
i wychodzi tani węgiel/miał z Rosji,wychodzi z dymem...
Kononowicz
18:29, 10.01.2017 r.
Wszędzie zakaz wychodzenia, a dzieci z 10 podstawówki na w-fie na dworze.
skk
18:35, 10.01.2017 r.
Do wacek obecna też jest niczego sobie.
vicek
18:40, 10.01.2017 r.
Gdyby taka stacja pomiarowa była w Oce, to pewnie byłby alarm czwartego stopnia, albo skali by zabrakło.
eko gazzzz
18:42, 10.01.2017 r.
widze ze nie wiecie o co tu chodzi z smogem zawsze byl a nagle przeszkadza tu chodzi o sprzedaz kotłow gazowych maja bardzo maly popyt i na maski trzeba jakos zarobic tka robio duze firmy placa a media wmówio wszystko ciemniakom :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
edek
18:48, 10.01.2017 r.
w zime trzeba wszystkies smieci spalic co sie uzbieralo normalka bedzie tego ale to w nocy spoko
sda
19:02, 10.01.2017 r.
:wassat:
nie do wiary
19:16, 10.01.2017 r.
Truciciele później jest wielkie zdziwienie i rozpacz taki młody, a na raka umarł. A teraz jeszcze fundujecie sobie nowego truciciela węglowego w postaci elektrowni, a nikt na leczenie nie ma. :angry:
ekologiczny
19:20, 10.01.2017 r.
W Drężewie na ul.Spokojnej działa takie "Krematorium". Z dość wysokiego komina komina ,którego widać z ul Kickiego "wali" wielokolorowy śmierdzący dym. Pewnie spalane są tam "ekologiczne śmieci. Polecam to uwadze odpowiednim służbom.
ja
19:27, 10.01.2017 r.
Do eko gazzz. Nic dodać nic ująć :tongue: ludzie wierzą we wszystko i nabijają kieszeń różnym firmom i koncernom, niech zbudują elektrownię atomową i wszyscy będą szczęśliwi :tongue:
h4r786
19:31, 10.01.2017 r.
przekroczono poziom informowania? za dużo informacji ?
aaa
19:36, 10.01.2017 r.
Jest taka strona alertsmogowy warto wejść i poczytać, ciekawe rzeczy piszą, mam też taką propozycje jak widzicie, że ktoś pai jakimś syfem to powiadomcie straż miejską, powinni przyjechać i sprawdzić co i jak.
Widz
20:02, 10.01.2017 r.
Alarm alarmem, ale mam pytanie. Czy na terenie Ostrołęki i okolic jest jakaś stacja monitoringu zanieczyszczeń? Pytam, gdyż w aplikacji na smartfona oferowanej przez Inspekcję Ochrony Środowiska w dostępnych lokalizacjach nie ma naszego miasta. Są tam jedynie Łomża i "Cośtam" Dolny, ale akurat nie mogę sprawdzić, gdyż jak zwykle wieczorami aplikacja zawiesza się na wczytywaniu danych z serwera. Spore obciążenie mają po ogłoszeniu tego alarmu ;(.
Lopuś Opadek
20:06, 10.01.2017 r.
To samo na Stacji, dymna , śmierdząca zawiesina.
t
20:06, 10.01.2017 r.
I tak niedługo ruskie wojnę zaczną to czym się tu przejmować
Mieszkaniec
21:12, 10.01.2017 r.
Widz: Masz rację, też chcę zapytać, dlaczego w Ostrołęce nie ma monitoringu zanieczyszczeń?
smog
21:43, 10.01.2017 r.
Na ul. Łęczysk i Chopina palą śmieci nawet latem. Jak zapewne każdy się domyśla nie ma możliwości uchylenia okna. Smród przeogromny i czarny dym z komina !!!!! Ręce opadają.
vacek
21:52, 10.01.2017 r.
Słyszałem, że Ostrołęka kiedyś miała stację monitoringu, ale ona ciągle pokazywała przekroczenie norm, więc zlikwidowano. Trzeba przyznać, że to nienormalne, aby w mieście mającym jedną z większych elektrowni nikt nie monitorował zanieczyszczenia.
Trują nas po cichu....
Mmm
21:58, 10.01.2017 r.
Ostatna skrzynka skarg zostala wysmiana!!! Niby ( w ocenie straży ) wszystko jest ok... a jednak!!! Czasami ciężko przejsc ulicami bo dym z " domów" nie pozwala zaczerpnąć "świeżego powietrza". Skarżymy sie na różne firmy a sami w domach palimy " co pod ręką"... w szczególności ul Reymonta Sienkiewicza i przyległe... ehhh glupoto ludzka!!!
Ola
22:35, 10.01.2017 r.
Nie stać Cie na piec gazowy to wyprowadz sie do bloku. powinny być duże mandaty i nie patrzeć na to czy ma pieniądze czy nie ma.Mandaty i już dla tych co pala śmieci!
Bo to jest tak ...................
22:46, 10.01.2017 r.
PIS to jest niestety ,, Tonący Okręt "
ktoś
22:51, 10.01.2017 r.
mam pytanie,kto w gminie może sprawdzić czym się pali w piecach ,przecież nie ma straży miejskiej?
diabeł
22:57, 10.01.2017 r.
co to się wyrabia w tej Ostrołęce...,karaluchy,wszy..i jeszcze do tego smog... :wassat:
do
01:05, 11.01.2017 r.
Pocieszę narzekających,że elektrownia po to ma tak wysoki komin,aby pyły opadały poza granice miasta,na tereny żadziej zaludnione.
Pozatym w mieście smrodzą tylko domy jednorodzinne i przypomnę,że straż miejska ma prawo sprawdzić czym jest palone i ewentualnie wystawiać mandaty.
06:16, 11.01.2017 r.
:smile:
Do Ola
07:05, 11.01.2017 r.
Jak nie stać... Toc to szlachta w domach mieszka a że do pieca wrzuca majtki i butelki to tak jakoś samo wychodzi ...
Wolacy są jeszcze daleko za cywilizacja i długo to się nie zmieni....
A broszkowej proponuję wprowadzić program piec + dla biedoty, będzie więcej głosów .
PiS Patologia
07:22, 11.01.2017 r.
Ciekawe czy w kraju San Escobar wprowadzono taki alert...
Waszczykowski przecież spotkał się z przedstawicielem tego "państwa" 😄😄😄😄😄
;
07:24, 11.01.2017 r.
To odwrócenie uwagi od spraw ważnych. ...Żaden SMOG
07:25, 11.01.2017 r.
Rządowy cyrk na kolkach
07:26, 11.01.2017 r.
A ciemnota łyka ta podpuchie ...To tak jak ptasia grypa dziś jest jutro ...nima
07:28, 11.01.2017 r.
Ludzie motyki łopaty i jadziem do wawki wyprowadzić ten cyrk
Anka PiSanka
07:46, 11.01.2017 r.
Dzień dobry Państwu! Witam serdecznie w nowym, pięknie zapowiadającym się dniu.

Co mi tam smog. Co mi tam przemysłowe zanieczyszczenia gleby i powietrza. Moja hacjenda jest tak usytuowana, że nie zagraża jej żaden smog. Czyste powietrze, las, woda, odwiedzające mnie kuropatwy, zające i młode sarenki... Żyć, nie umierać...

Pozdrawiam Państwa serdecznie, życząc Wam nieodmiennie cieplutko, dobrego dnia, miłej, twórczej pracy i odprężającego relaksu na łonie nieskażonej przyrody...
08:00, 11.01.2017 r.
Tani prąd i problem z głowy. :smile:
do diabeł
08:07, 11.01.2017 r.
Co ty taki skromny jesteś,zapomniałeś''elytach''drugiego sortu,o ormowcach, volksdojczach,k....ch,milicjantach złodziejach i filantropijnej wosp?
figo
08:23, 11.01.2017 r.
wybudujcie jeszcze jedno elektrownie, która spali tysiące ton węgla, wtedy będzie smog
Jan
08:52, 11.01.2017 r.
Elektrownia wypuści do atmosfery mniej pyłów niż 1 osiedle domków. Takie duże firmy mają odpowiednie filtry, instalacje odsiarczania, odazotowania spalin itp.
Ekologia
09:08, 11.01.2017 r.
Wszystkie istniejące w Polsce elektrownie przyczyniają się do 5830 przedwczesnych zgonów. Aż cztery nasze elektrownie znalazły się na liście 30 najbardziej toksycznych, które przyczyniają się do największej liczby przedwczesnych zgonów. Analizując dane emisyjne tlenków siarki, azotu i pyłów zawieszonych, ich wpływ na zdrowie i to, jak poziom stężeń zanieczyszczeń przyczynia się do wzrostu zachorowalności na nowotwory, choroby serca, układu krążenia i przedwczesne zgony. Elektrownia w Ostrołęce nie była zmodernizowana i za kilka lat nie będzie spełniała europejskich norm. A teraz nam zafundują następnego truciciela na kilkadziesiąt lat, zamiast postawić go gdzieś z dala od ludzi.
Marcin
09:09, 11.01.2017 r.
Co wy się tego węgla uczepiliście, mam kocioł na ekogroszek i dymu nidgy z komina nie widziałem, nawet obok ludzie mają gaz i siara non stop wali w powietrze. Jak kupuje ekogroszek patrze na dwie wartości zawartość siarki i ilość popiołu. Na kotle ustawione odpowiednio powietrze i odpowiednia temperatura na dopalenie i w komin po sezonie mogę sobie zajrzeć i jedynie 2 garści popiołu z niego wystrugam. A cieplutko za 200-300zł na miesiąc. Problem jest nie w węglu tylko w tym że spalane są w kotłach śmieci i większość kotłów jest przestarzałych o bardzo nikłej efektywności i niestety często niska świadomość ludzi jak spalać aby robić to w sposób jak najmniej uciążliwy dla środowiska. Tu się zaczyna problem.
do Ekologia
09:32, 11.01.2017 r.
Skąd masz takie dane? ,,Elektrownia w Ostrołęce nie była zmodernizowana''
Żeby nie węgiel w Polsce byłoby jak w XIX w.
e
09:50, 11.01.2017 r.
do ,,,...oli.,.,.,.,..mam pytanie gdzie pracujesz ,może w M O P R acha juz wiem
palacz
10:32, 11.01.2017 r.
Moim zdaniem bardzo duże znaczenie ma sposób palenia w piecu. Sam użytkuję piec na węgiel/drewno (tzw śmieciuch). Dopiero od 2 lat nauczyłem się w nim poprawnie palić. W necie można znaleźć ciekawe artykuły na temat spalania Myślę że ludzie nie maja wiedzy na temat spalania. Są piece w których stosuje się metodę spalania górnego, dolnego i obie. Od kiedy w swoim piecu zacząłem stosować metodę górnego spalania z komina wydobywa się niewiele jasnego dymu. Polecam stronkę czysteogrzewanie
Lopuś Opadek
11:09, 11.01.2017 r.
Przyszłość to wysokowydajne źródła energii typu energetyka jądrowa w różnych odmianach. Innego wyjścia nie ma.
do IP: *.*.26.126
11:54, 11.01.2017 r.
Właśnie paląc węglem jesteśmy w XIX wieku, zamiast inwestować w OZE. Elektrownia w Ostrołęce nie została odpowiednio zmodernizowana, ponieważ modernizacja jest zbyt kosztowna, dlatego za kilka lat nie będzie spełniać najnowszych europejskich norm emisji, a nowa elektrownia również nie spełni norm i nie dostanie dotacji z UE, dlatego mam nadzieje, że nie będzie pieniędzy na jej sfinansowanie. Modernizacje dopiero się rozpoczną, gdy propozycje o dofinansowanie koncernów energetycznych pomyślnie przejdą proces legislacyjny i nowa ustawa wejdzie w życie, rocznie z tytułu opłaty przejściowej wszyscy będziemy musieli zapłacić w sumie 96 zł, a kwota przewidziana na wsparcie energetyki opartej o węgiel będą dziesięciokrotnie przekraczać środki przeznaczone na rozwój OZE w Polsce.
kurp
12:11, 11.01.2017 r.
idzie wiatr, przegna ten syf nad morze i oceany- niech sie delfiny martfio i anka pisanka bo nad wodo mieszka.
Lopuś Opadek
12:23, 11.01.2017 r.
Elektrownie Węglowe to technologiczny Ciemnogród i cofanie się do przemysłowego średniowiecza. Zawsze zastanawiam się skąd taka kupa idiotów i psedonaukowców skupionych wokół koł rządowych w Polsce. Jedyne wytłumaczenie to " moc górniczego lobby " i jego wpływ na decyzje rzadowe w sprawie rozwoju polskiej energetyki.
kaktus
13:15, 11.01.2017 r.
Opłacalność OZE, jest określana na podstawie wieloletnich statystyk, będących wunikiem skrupulatnych pomiarów, a nie na "Bolka oko", a więc jest wynikiem "mędrca szkiełka i oka", a nie "czucia i wiary" - nie ma takiej opcji, żeby "zabrakło" wiatru, wody czy wiatru - tylko ktoś, kto nie ma o tym bladego pojęcia, może wyPiSywać takie idiotyzmy, jakoby któregoś z tych czynników miało zabraknąć.
kaktus
13:29, 11.01.2017 r.
Natomiast, do kosztów elektrowni węglowych trzeba "dorzucić" ich ofiary, szacowane w Polsce na około 44 tys. zgonów rocznie, zachorowania to są setki tysięcy - to, są prawdziwe koszty.
kaktus
13:38, 11.01.2017 r.
Do wpisu z 14:15 - chodziło oczywiście, w watr, wodę i słońce.

Do wpisu z 14:29 - są to oczywiście statystyki dotyczące ogólnie zanieczyszczenia powietrza, czyli smogu, do którego, w sposób oczywisty, swoje dorzucają elektrownie węglowe.
14:05, 11.01.2017 r.
Pozdrawiam wszystkich Państwa komentujących i z zadowoleniem stwierdzam - że
większość Waszych uwag jest trafna. Jako były długoletni energetyk, który w wielkiej
Elektrowni "Turów" ( 2000 Megawatów na niskokalorycznym węglu brunatnym) profesjonalnie zajmował się ograniczaniem emisji spalin - mam także kilka własnych
przemyśleń. Pani premier Beata Szydło zasygnalizowała, że (Jej) rząd już w dniu
17 stycznia zajmie się p r o b l e m a ty k ą smogu.
Nie jest to rząd z którym sympatyzuję, ale spróbujmy o d d a ć sprawiedliwość prawdzie. O ile komuniści rozbudowali polską energetykę b a z u j ą c ą na spalaniu
w ę g l a kamiennego i brunatnego, to pod kierownictwem Edwarda Gierka -
p o w a ż n i e zaawansowali budowę Elektrowni Jądrowej Żarnowiec (nad Bałtykiem).
F a t a l n a decyzja premiera Tadeusza Mazowieckiego o z a m k n i ę c i u tej
inwestycji - nam Polakom wyszła "przysłowiowym" g a r d ł e m. Skoro Ukraińcy po
awarii w Czernobylu w s t r z y m a l i tylko na k r ó t k i okres budowę swojej
Elektrowni "Chmielnickaja" - o tyle k o l e j n e postsolidarnościowe rządy - wycofały
się z p r o e k o l o g i c z n e j produkcji elektryczności. Dalej b r n ę l i ś m y w
spalanie węgla. Okresowo pozwoliliśmy się także o g ł u p i ć "specjalistom " z
Unii Europejskiej - i m p l a n t u j ą c Dyrektywę 2001/77/WE. Zainwestowaliśmy w
polskich elektrowniach z n a c z ą c e środki finansowe - budując wielkie instalacje
do przygotowania i spalania tak zwanej "biomasy". Dla myślących zdroworozsądkowo-
w s z e l k i e spalanie paliw n i s k k a l o r y c z n y c h - pogarsza p r o p o r c j e
pomiędzy wyprodukowaną energią elektryczną - a w y e m i t o w a n i e m
zanieczyszczeń. Ostatecznie Unia Europejska wycofała się z powyższych zaleceń.
Jakie więc pole manewru w sprawie "smogu" posiada rząd Pani Beaty Szydło???
cd w następnym komentarzu, z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki 11.01.2017r
Niemc
14:58, 11.01.2017 r.
Witam Niemcy mają wielki problem ze składowaniem zużytego paliwa z elektrowni jądrowych. Jest to dużo większe zagrożenie niż elektrownie konwencjonalne. Potrzebna jest modernizacja starych elektrowni i budowa nowych. Do puki nie uporamy się ze składowaniem odpadów promieniotwórczych węgiel powinien być podstawowym paliwem.
15:08, 11.01.2017 r.
Niewielkie. Sukcesem będzie gdy rządowi Prawa i Sprawiedliwości udadzą się:
1. Wdrożenie o d r ę b n e j Ustawy z o b o w i ą z u j ą c e j miejskie i wiejskie
g m i n y - do pilnego z i n w e n t a r y z o w a n i a wszystkich p a l e n i s k
przystosowanych do spalania paliw s t a ł y c h ( kuchni, pieców centralnego
ogrzewania, w ę d z a r n i, suszarni opalanych paliwami stałymi ).
Szczegóły inwentaryzacji winny umożliwiać ocenę m o c y cieplnej, roku produkcji
oraz wszelkich innych parametrów wskazanych przez specjalistów.
Samorządy powinny otrzymać na to zadanie j e d n o r a z o w ą zachętę
finansową, ale też przewidziane d o t k l i w e restrykcje finansowe za uchylanie
się od p i l n e g o zrealizowania inwentaryzacji.
Wiedza o skali i złożoności problemu "niskiej emisji komunalnej" - u m o ż l i w i
temu i kolejnym rządom Rzeczypospolitej - planowanie środków zaradczych
(dofinansowywanie z budżetu UE - rozwoju sieci ciepłowniczych).
Pozwoli także e w e n t u a l n i e wprowadzić z m i e n n ą opłatę ekologiczną -
pozwalającą m o b i l i z o w a ć Społeczeństwo do wdrażania proekologicznych
rozwiązań ( fotowoltaika, "pompy ciepła" etc etc).
2. Przekonanie Ministra Rozwoju oraz podległych (Jemu) ministrów odpowiedzialnych
za transport szynowy i kołowy, rolnictwo , gospodarkę komunalną i mieszkaniową,
transport morski, obronę narodową, że PROSTE INSTALOWANIE TANICH
MAGNETYZERÓW - PRZYNOSI OSZCZĘDNOŚCI CO NAJMNIEJ 10 % PALIW.
3. Pilną zmianę przepisów o badaniach technicznych pojazdów k o ł o w y c h -
wprowadzającą o b o wi a z k o w e badania i rejestrację j a k o ś c i spalin.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 11 stycznia 2017 roku
obiektywny
15:09, 11.01.2017 r.
Realnie to będziemy płacić wysokie kary za ten smog. Nie stać nas na elektrownie jądrowo, a stać na zakup 96 starych samolotów F16 po 100 milionów za sztukę.
Lopuś Opadek
15:13, 11.01.2017 r.
Technologie składowania odpadów radioaktywnych jako pozostałość po paliwie jądrowym sa coraz bardzie ekologiczne i doskonałe. Dla niezorientowanych wyjaśniam , że energia jądra naszej planety Ziemi pochodzi w wysokim stopniu z naturalnego rozpadu pierwiastków promieniotwórczych. Proces ten w naturalny sposób zachodzi przez cały czas. Tak samo my przebywamy w środowisku radioaktywnym (promieniowanie tła ), jest ono niewielkie ale przenika przez nas cały czas.
baca
16:00, 11.01.2017 r.
Witam. mieszkam w domu 350 m2 ogrzewanym gazem ziemnym,kocioł 24/30 kW plus 3 panele wspomagające ogrzewanie wody.
Dla zainteresowanych dwa razy w roku używam palca wskazującego aby włączyć ok 1 września ogrzewanie i ok 15 kwietnia wyłączyć.
Zużywam ok 2 - 2.5 tys m3 gazu za cały rok. temperatura 22*C.
Solary pracują ok 2 tys h rocznie. Koszt gazu ok 5 tys pln.
Cieplutko pozdrawiam palaczy kotłów tradycyjnych. Hej!!
kaktus
16:17, 11.01.2017 r.
Gdyby rząd, miast bojkotować OZE, dał zielone światło i wspomógł tych, którzy chcą w nie inwestować, to oni wszyscy, z odbiorców energii, staliby się jej dostawcami, a wiele gospodarst domowych, zachęconych i wspartych przez rząd, zainwestowałoby w panele słoneczne albo fotowoltaniczne. Już dzisiaj wiele instytucji idzie w tym kierunku, wide ostrołecki szpital oraz komenda policji - zakazami niewiele się wskóra, skoro ludzi, po prostu nie stać na przejście, na bardziej ekologiczne źródła energii oraz ciepła. Póki co, rząd bardziej bojkotuje te działania, niż je wspiera.
ola
16:47, 11.01.2017 r.
To raczej po tym jedzeniu z biedny mi to tyłek rozsadza i dlatego taki smog przestańcie tyle żreć tego łajna a będzie lepiej
Lopuś Opadek
17:02, 11.01.2017 r.
Ludzie nie rozpatrujcie wszystkiego w kategoriach "opłaci się lub nie ". My po prostu niszczymy naszą planetę i jak nie zaczniemy o nią dbać to nas wszystkich szlag trafi.
baca do tępiciela
17:12, 11.01.2017 r.
Dodaj jeszcze koszt podgrzewania wody, gaz do celów kuchennych no i policz ile godzin w skali roku poświęcasz na obsługę kotła, zakup ekogroszku (jakośći , cena) i jego transport, koszt składowania , kominiarz . Szyte na przebite.
ALE O NAJWAZNIEJSZYM ZAPOMNIAŁEŚ----EKOLOGIA!!!!!!!.HEJ
Cudak wyśmiewak
17:41, 11.01.2017 r.
Segreguje Pani śmieci ? A pewno . Segreguję na te które palę w dzień i na te które lepiej spalić w nocy ...
Do tępiciela
17:47, 11.01.2017 r.
Nie pisz głupot. Dowiedz się co to jest wymiennik ciepła do czego służy i ile kosztuje.
Marian emeryt
17:57, 11.01.2017 r.
Palenie gazem to emisja siary to ma być ekologia, nawet skroplin z kondensacyjnego pieca nie spuścisz do oczyszczalni biologicznej bo bakterie zdechną.
Lopuś Opadek
18:16, 11.01.2017 r.
Tylko Energetyka Jądrowa jest czystym, bezpiecznym i ekologicznym źródłem enrgii - oczywiście stosując odpowiednią technologię.
Lopuś Opadek
18:19, 11.01.2017 r.
Chętnie bym wziął od kolegi powyżej namiar na ten kocioł gazowy o sprawnosci 111 %.
do Lopuś Opadek
18:25, 11.01.2017 r.
Sprawność gazowego kotła kondensacyjnego

Podawana przez producentów sprawność kotłów kondensacyjnych przekracza 100%. To nie pomyłka, tylko skutek odnoszenia jej do wartości opałowej paliwa – wielkości, w której nie uwzględnia się obecności pary wodnej.

Określana w ten sposób maksymalna sprawność kondensacyjnego kotła na gaz ziemny to 111%, na propan – 109%. W praktyce występują oczywiście straty energii, przez co rzeczywista sprawność maksymalna jest o kilka procent mniejsza.
Lopuś Opadek
18:46, 11.01.2017 r.
Urządzenia o sprawności rzeczywistej i całkowitej 111% nie ma. To wciskanie ludziom jakiegoś marketingowego bełkotu. Dziwne, że robią to nawet znane firmy produkujące kotły gazowe.
do Lopuś Opadek
19:04, 11.01.2017 r.
Zalety gazowych kotłów kondensacyjnych:

• Optymalna sprawność energetyczna sięgająca 98%
(109-111% w stosunku do wartości opałowej)
• Zużycie paliwa spada nawet o 30% w porównaniu ze starymi urządzeniami
• Niskie koszty inwestycji
• Niski poziom hałasu
• Wysoki poziom bezpieczeństwa (zamknięta komora spalania)
• Możliwości elastycznej rozbudowy, np. o kolektory słoneczne, pompy ciepła, zasobniki i regulatory

Jak działa gazowy kocioł kondensacyjny

W trakcie pracy kotła kondensacyjnego wentylator wraz z zespołem gazowym dostarczają do palnika mieszankę gazu i powietrza o ściśle ustalonych proporcjach. Następnie w obrębie palnika następuje spalenie paliwa i uwolnienie gorących spalin, które trafiają do dwustrefowego wymiennika ciepła. Najpierw zostają one wstępnie schłodzone oddając część energii do instalacji. Następnie trafiają do ostatniej sekcji wymiennika, gdzie następuje dalsze schłodzenie spalin nawet do 30-40°C i skroplenie pary zawartej w spalinach, dzięki temu prawie cała dostępna ilość energii zostaje przekazana do wody w instalacji. Chłodne spaliny uchodzą przewodem spalinowym do atmosfery, a kwaśny kondensat spływa do kanalizacji.
SZATAN ANTYPISOWIEC
19:23, 11.01.2017 r.
Do wszystkich dyskutujacym z psychicznie chorym tepym flamingiem. Prosze z nim nie pisac poniewaz jest na terapii ekserymentalnej i szprycujemy go silnymi pdychotropami i dlatego tak bredzi prosimy o wyrozumialosc dla tego psychicznie chorego poniewaz lewatywy co godzina nie przyniosly efektu wiec stosujemy drastyczne srodki medyczne prosimy o wsparcie go duchowo. Dalszy ciag leczenia bedzie dlugi wiec jesli ktos ma na zbyciu kaftan bezpieczenstwa prosimy o kontakt.
Obywatel
20:01, 11.01.2017 r.
Zajmijcie się Ostrołęcką wodą bo za dużo chloru.
A syfu w powietrzu ile dają fabryki tyle jest. Ludzie niech dokupią kosze jak im mało żeby nie musieli śmieci palić i niech wystawiają śmieciarkom, może też przestaną zaśmiecać lasy.
Lopuś Opadek
21:03, 11.01.2017 r.
Względem tych kotłów gazowych ja to wszystko wiem. Śmieszy mnie tylko dalej sprawność 100 i powyżej 100 %. To takie techniczno-głupawe dyrdymały dla gawiedzi. Najlepsze urządzenia przetwarzające materię w energię mają sprawność około 99 %. Perpetym Mobile jeszcze nikt nie wynalazł a co dopiero II-giego stopnia.
do Lopuś Opadek
21:30, 11.01.2017 r.
Niestety skoro piece na węgiel mają według producentów niby sprawność energetyczna sięgająca aż 60-80% w stosunku do wartości opałowej, a w rzeczywistości jest to 40-50%, a piece gazowe 70-90% to piece kondensacyjne nie mieszczą się już w 100%, ponieważ są o 20- 30% wydajniejsze od gazowych, dlatego mamy 110%.
r
22:53, 11.01.2017 r.
takie smogi na Borkach to były juz 30 lat temu jak chodziłem tam do szkoły
obiektywny
07:28, 12.01.2017 r.
Ktoś Ci to wytłumaczył czarno na białym i wyliczył, a ty dalej w zaparte idziesz. Prawda jest taka, że Ci co palą węglem dobrej jakości tanio nie mają ceny porównywalne z gazem, gdy ma się najnowszy piec kondensacyjny (nie mylić ze starym trupem gazowym o wydajności 70-80%).
Natomiast większość ludzi pali czym się da łącznie ze śmieciami, dlatego wydaje im się, że jest tanio. Bardziej ekologiczne od gazu to tylko słonce, wiatr, woda lub geotermia.
juuii
10:20, 13.01.2017 r.
ja palę tylko węglem i drzewem, kupiony Polski, drogi, a dym czarny leci jak nie wiem. Widocznie polskie firmy też oszukują i sprzedają badziew pod nazwą naszego polskiego drogiego węgla.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne